AB InBev skúma predaj niektorých prémiových značiek SABMilleru

Pivovarnícky gigant Anheuser-Busch InBev (AB InBev) oznámil, že preskúma predaj niektorých prémiových značiek konkurenčného pivovaru SABMiller, s ktorým sa dohodol na prevzatí. Chce tak zmierniť prípadné obavy regulačných úradov z dominantného postavenia na trhu v Európe po fúzii oboch gigantov. Informovala o tom agentúra Bloomberg.

LONDÝN. AB InBev je najväčším výrobcom piva na svete a SABMiller je svetovou dvojkou. Ich zlúčením tak vznikne obrovský kolos. Obe skupiny vlastnia viaceré európske pivovary, a to vyvoláva obavy z príliš dominantného postavenia nového pivovarníckeho gigantu na európskom trhu.
      ABInbev dnes vo svojom vyhlásení uviedol, že sa ešte nerozhodol, ale okrem predaja značiek Peroni a Grolsch uvažuje aj o predaji ďalších pivovarov, vrátane Meantime Brewing, nezávislého pivovaru, ktorý SABMiller získal začiatkom roka.
Do skupiny SABMiller patria napríklad aj slovenská spoločnosť Pivovary Topvar či české značky Pilsner Urquell a Veľkopopovický Kozel.
AB InBev so sídlom v Bruseli začiatkom novembra oznámil, že sa dohodol s konkurenčným SABMillerom, ktorý má oficiálne sídlo v Londýne, na podmienkach prevzatia. Nový kolos bude mať zhruba tretinový podiel na svetovom trhu s pivom a keďže mu patria prémiové značky piva, bude sa podieľať takmer 50 % na globálnych tržbách pivovarníckeho priemyslu.
Potenciálnymi kupcami Peroni a Grolsch by mohli byť holandská pivovarnícka skupina Heineken, prípadne Molson Coors so sídlom v USA alebo írska spoločnosť C&C Group.

(tasr)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *