Nadácia Tesco podporila domácich farmárov a slovenské produkty

Podpora, akú potrebovali! Grantový program Nadácie Tesco podporil cez vzdelávací projekt malých, mladých a rodinných farmárov, ale aj drobných výrobcov potravín. Nechýbali praktické kurzy moderných výrobných postupov zameraných na inovácie a zvyšovanie bezpečnosti tradičných farmárskych produktov, ako aj správne nastavenie ich obchodnej a marketingovej stratégie.

Nadácia Tesco podporila vzdelávací program pre lokálnych farmárov a malých výrobcov potravín sumou 80-tisíc eur. Záštitu nad celým projektom prevzala ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR Gabriela Matečná. „Našou úlohou nie je len prekonávať aktuálne krízy, ale aj hľadať systémové riešenia pre poľnohospodárstvo na Slovensku do budúcnosti. Jedna z možností, ako oživiť celý sektor, je podpora mladých, malých a rodinných farmárov aj drobných výrobcov,“ uviedla Gabriela Matečná.

Do projektu sa zapojilo viac ako 200 farmárov. Kým v minulom roku bol projekt zameraný na oblasť hygieny a bezpečnosti potravín, tak tento rok podpora smerovala najmä do oblasti spracovania vlastnej produkcie, inovácií, bezpečnosti a kvality produktov. Cieľom bolo vytvoriť priaznivejšie podmienky na podnikanie v poľnohospodárstve a vo výrobe potravín, rozšíriť zamestnanosť a podporiť slovenský vidiek.

 „Cez grantový program sme pomohli vzdelať konkrétnych farmárov a malých výrobcov, ako si v budúcnosti môžu vyvinúť úplne nové inovatívne produkty. Iba tie nové produkty budú úspešné na konkurenčnom trhu, ktoré sú atraktívne pre spotrebiteľa a prinesú spotrebiteľovi pridanú hodnotu a zaujmú ho. Toto bol jeden z cieľov grantu,“ povedala Zuzana Lošáková, správkyňa Nadácie Tesco.

Rozvojom slovenského vidieka podľa Z. Lošákovej pomáha Nadácia Tesco vytvárať vyššiu a udržateľnú zamestnanosť v poľnohospodárstve. Tvrdí, že spolu s partnermi pomáhajú farmárom a malým výrobcom, pretože považujú za dôležité prispievať k rozvoju poľnohospodárstva a vidieka na Slovensku. Počas troch rokoch trvania grantu nadácie sa podarilo podľa nej pomôcť už vyše 500 farmárom a malým výrobcom.

 „Spoločnosť Tesco je lídrom v inováciách vo svojom sektore, a preto aj my ako nadácia Tesco sme radi, že sme mohli prispieť k vývoju jedinečných lokálnych produktov s vysokou pridanou hodnotou, ako aj vytvoreniu ich marketingovo-obchodnej stratégie,“ povedala Zuzana Lošáková.

 

Na záverečnej konferencii v Nitre, ktorá sa konala začiatkom decembra, farmári prezentovali aj nové plody svojej práce. Kým niektorí boli doteraz napríklad iba výrobcovia mlieka alebo vína, dnes už vďaka grantovému programu Nadácie Tesco dokážu vyrábať rôzne druhy syrov vrátane zrejúcich alebo vyrábajú rôzne potravinárske výrobky z hrozna, ktoré majú lokálny charakter s vysokou pridanou hodnotou. Na konferencii sa všetky strany zhodli, že toto je jedna z ciest, ako oživiť a podporiť slovenský vidiek.

 

Tesco

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *