Náš spotrebiteľ má celkom iné starosti

Ako sme na tomto mieste už uviedli, producenti konzumných slepačích vajec na Slovensku v ostatnom období čelia veľkému tlaku zo strany obchodných reťazcov na to, aby im dodávali vajcia z podstielkových chovov. Reťazce argumentujú tvrdením, že si to žiada spotrebiteľ. Na aké kritériá však spotrebiteľ prihliada pri nákupe vajec? Na túto a ďalšie otázky odpovedá Ing. Mgr. DANIEL MOLNÁR, riaditeľ Únie hydinárov Slovenska (ÚHS).

„Podľa výsledkov, ktoré vyplynuli z našich dlhodobých prieskumov, je drvivá väčšina spotrebiteľov pri nákupe vajec citlivá iba na dve informácie. Prvou z nich je akciová cena, čo potvrdzuje fakt, že takmer 75 percent predaja vajec cez obchodné reťazce tvorí predaj za znížené ceny v rôznych letákových akciách. Druhá informácia, na ktorú je zákazník citlivý a ktorá vyplýva z dlhodobej masmediálnej činnosti Únie hydinárov Slovenska, je krajina pôvodu vajec. Väčšina slovenských spotrebiteľov prioritne hľadá na škrupine vajec kód s označením SK. To je aj jedným z dôvodov, prečo majú slovenské vajcia najvyšší podiel na pultoch obchodných reťazcov zo všetkých potravín. Ďalším problémom slovenských producentov vajec je to, že v SR v súčasných podmienkach v najbližšom období nie je možné zvýšiť ponuku vajec z podstielkových chovov na našom trhu. Ďalšia dôležitá informácia, ktorú spotrebiteľ sleduje na obale, je doba spotreby vajec.“

Na ktorom mieste je pri voľbe spotrebiteľa spôsob chovu nosníc?

„Spôsob chovu nosníc je až posledná informácia, ktorá však zaujíma iba veľmi málo slovenských spotrebiteľov. Jedným z dôvodov je aj skutočnosť, že je označená iba číselným kódom priamo na vajíčku, a drvivá väčšina spotrebiteľov dokáže z kódu rozlúštiť iba krajinu pôvodu vajec.“

(Viac sa dočítate v týždenníku Roľnícke noviny)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *