Obchodníci sa školili v oblasti predaja exotického ovocia a zeleniny

V spolupráci so Štátnou veterinárnou a potravinovou správou (ŠVPS) SR sa v Bratislave uskutočnilo špecializované školenie zamerané na podmienky predaja exotického ovocia a zeleniny. Uskutočnilo sa z iniciatívy Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO) a zúčastnili sa ho špecialisti z členských obchodných reťazcov - Billa, Kaufland, Lidl, Metro a Tesco, zodpovední za kvalitu predávaného ovocia a zeleniny na obchodných prevádzkach.

BRATISLAVA. „Považujeme za dôležité, aby v predvianočnom období, ktoré je charakteristické aj zvýšeným predajom exotického ovocia a zeleniny, boli naši obchodníci čo najviac informovaní o podmienkach, ktoré sú pre zabezpečenie kvality predaja tohto sortimentu potrebné. Chceme tak docieliť, aby zákazníci odchádzali z našich obchodov aj po tejto stránke čo najspokojnejší,“ hovorí na margo témy školenia Ing. Katarína Fašiangová, PhD., predsedníčka SAMO. Školiteľom na podujatí bol špecialista ŠVPS SR na kontrolu kvality ovocia a zeleniny v obehu, ktorý oboznámil prítomných zástupcov obchodných reťazcov, združených v SAMO, s požiadavkami na zabezpečenie kvality exotického ovocia a zeleniny pri ich predaji. Ide napríklad o správny postup pri posudzovaní stupňa ich zrelosti, miery poškodenia, požiadaviek na zabezpečenie vhodných podmienok skladovania a ďalších. „Vítam, že obchodníci vyvíjajú z vlastnej iniciatívy takéto školenia, lebo sa tým môže predísť mnohým nedostatkom,“ poznamenal Ing. Jaroslav Remža, PhD., z odboru kontroly potravín rastlinného pôvodu a zároveň vedúci oddelenia krížového plnenia a delegovaných činností ŠVPS SR. J. Remža na záver odpovedal aj na konkrétne otázky prítomných zástupcov obchodu, ktorí mali zároveň možnosť priniesť aj vzorky exotického ovocia v rôznych štádiách jeho zrelosti, a tak aj na konkrétnych vzorkách prediskutovať správne postupy pri posudzovaní ich predajnej kvality. SAMO združuje spoločnosti obchodu, ktoré na Slovensku v súčasnosti prevádzkujú 470 maloobchodných a 6 veľkoobchodných prevádzok. Členovia SAMO sa radia medzi najvýznamnejších investorov, keď od začiatku svojho pôsobenia na slovenskom trhu tu doteraz preinvestovali spolu takmer 2,5 miliardy eur, a to bez úľav v rámci štátnej pomoci. Členovia združenia sa zároveň radia aj medzi najväčších zamestnávateľov na Slovensku. V súčasnosti spolu zamestnávajú viac ako 23 tisíc ľudí. Na pultoch svojich predajní ponúkajú v každom okamihu spolu približne 230 miliónov kusov výrobkov.

(tasr)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *