Pekárne našli odpoveď na konkurenciu obchodných reťazcov

Obchodné reťazce s dopekaním pečiva vzali pekárom časť trhu. A tak si pekári musia zabezpečovať predaj sami, charakterizoval vývojový trend predseda Zväzu pekárov a cukrárov ČR Jaromír Dřízal. Kým sa reťazce dopekaním pečiva stali v podstate výrobcami, pekári sú čoraz častejšie zároveň aj obchodníkmi.

PRAHA. Na vlastný predaj sa spolieha pelhřimovská pekáreň Adélka. Má 23 predajní a cez ne sa k spotrebiteľom dostáva viac ako tretina produkcie. Aby boli výrobky čerstvé, dodávajú ich do obchodov trikrát denne. Dovoz pečiva obmedzila pekáreň do vzdialenosti 50 km.       Podľa kvalifikovaného odhadu Zväzu pekárov a cukrárov v krajine sa pekárenské výrobky predávajú v 2500 špecializovaných predajniach. Ich podiel na odbyte produkcie dosahuje 15 %.       Potvrdzuje sa trend, že si ľudia radi priplatia za kvalitné produkty. Dřízal uviedol, že ľudia si chcú chlieb vychutnať.

(tasr)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *