Podiel slovenských potravín klesol na 44 percent

Podiel slovenských potravinárskych výrobkov na regáloch predajní v SR v júni tohto roku klesol na 44 percent z vlaňajšej úrovne 46 percent, teda medziročne o 2 percentuálne body (p. b.). Vyplýva to z 3. ročníka prieskumu agentúry GfK Slovakia realizovaného pre Potravinársku komoru Slovenska (PKS) na vzorke 360 predajní.

„Metodika prieskumu nesleduje, ako sa správa zákazník, nesleduje, či kupuje slovenské výrobky. Štatistiky totiž hovoria, že viac ako 60% slovenských výrobkov zákazníci kupujú. My sledujeme to, koľko priestoru dostávame na pultoch na základe obchodnej politiky obchodného reťazca. Konštatujeme už tretí rok, že podiel, ktorý dostávame na pulte, je menší ako podiel, ktorý si zvolí zákazník, keď nakupuje svoje výrobky,“ uviedol prezident PKS Daniel Poturnay.
Podiel slovenských výrobkov podľa prieskumu v roku 2013 v hypermarketoch medziročne klesol zo 47 na 45%, v supermarketoch z 54 na 51%, v malých predajniach zo 67 na 61% a v diskontných predajniach a veľkoskladoch z 32 na 30%.
Prieskum tiež ukázal, že najviac slovenských potravín je zastúpených na regáloch reťazcov v COOP Jednota (64%) a v CBA (57%). Najmenej ich je v obchodnom reťazci Lidl, a to 18%. Najvyšší medziročný pokles podielu vystavenia slovenských potravín sa zaznamenal na regáloch v reťazci CBA a Lidl, a to menej o 7 p. b., respektíve o 6 p. b.
Slovensko má tak so 44% v porovnaní s okolitými krajinami domáce potraviny zastúpené na pultoch najslabšie, keď v ČR podiel predstavuje 70,24%, v Maďarsku 67,47% a v Poľsku 81,87%. (tasr)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *