Podľa Značky kvality SK sa orientuje stále viac obchodníkov i kupujúcich

Viac ako deväť rokov majú slovenskí výrobcovia možnosť uchádzať sa o označenie Značka kvality SK a Značka kvality SK GOLD.

TRNAVA. Logo Značka kvality SK môže v súčasnosti využívať 85 slovenských producentov na 625 potravinárskych výrobkoch. Hlavnou úlohou národného programu je zviditeľniť kvalitné domáce výrobky. Štát zavedením Značky kvality SK okrem iného reagoval na vstup Slovenska do Európskej únie a na zvýšený tlak zahraničných potravinárskych výrobkov na domácich producentov. Pre tých je stále väčšou pomocou pri ceste na trh, viacerí ju považujú za konkurenčnú výhodu. Zároveň prevažuje názor, že podľa nej sa rozhoduje stále viac konečných spotrebiteľov. Odznelo to dnes na stretnutí predstaviteľov Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka (MPRV) SR, potravinárskeho výskumu a výrobcov, ktorí Značku kvality SK majú.
Značku kvality SK môže získať slovenský výrobca len za podmienky, že produkt, na ktorý ju žiada, obsahuje 75 percent suroviny zo Slovenska a všetky fázy výrobného procesu (s výnimkou surovín z dovozu) sa robia v SR. Prirodzenou podmienkou je, že pri výrobe sa dodrží deklarovaný technologický postup a produkt spĺňa parametre kvality a bezpečnosti potravín. O udelení Značky kvality SK rozhoduje odborná komisia, akosť a bezpečnosť kontroluje Štátna veterinárna a potravinová správa SR.
„Značku kvality SK by sme mali mať ako slovenskú vlajkovú loď kvality potravín,“ povedal Stanislav Šilhár, vedúci Biocentra Modra Výskumného ústavu potravinárskeho. Dodal, že túto značku si zaslúži minimálne 75 percent slovenských potravín. „So Značkou kvality SK budeme pracovať aj ďalej, je to pre nás svojím spôsobom ikona,“ zdôraznila generálna riaditeľka Sekcie potravinárstva a obchodu MPRV Zuzana Nouzovská s tým, že produkty, ktoré majú nadštandardnú kvalitu a prevyšujú porovnateľné produkty na trhu, môžu získať Značku kvality SK GOLD a majú právo používať zlaté logo značky. Teraz môže Značkou kvality SK GOLD označovať svoje produkty 45 výrobcov.
Podľa Jozefa Barátha, marketingového riaditeľa výrobcu olejov Búšlak Oil Dunajský Klátov, cítiť v poslednej dobe stále väčší záujem odberateľov o slovenské výrobky. Značku kvality chceli mať na svojich výrobkoch aj preto, že to považujú za konkurenčnú výhodu. Tí informovanejší spotrebitelia venujú podľa neho stále viac pozornosti údajom o pôvode výrobku a Značku kvality SK považujú za garanciu slovenského pôvodu.
Vedúca obchodného úseku senickej akciovej spoločnosti Syráreň Havran Blanka Praskačová tvrdila, že podľa ich skúseností právo používať Značku kvality SK na výrobkoch firmy zohráva rolu pri rokovaniach s obchodnými partnermi. Podobné motívy v súvislosti so Značkou kvality SK spomínal za Poľnohospodárske družstvo Hlohovec vedúci jeho bitúnku s výrobou František Pállay. Za jeden z hlavných dôvodov, prečo sa o ňu uchádzali, považuje fakt, že chceli prezentovať svoje mäsové výrobky ako čisto slovenské.
Značka kvality SK má od začiatku tohtoročného leta vlastnú facebookovú stránku. MPRV SR touto formou udržuje užší kontakt s komunitou, ktorá sa viac ako iné skupiny obyvateľov zaujíma o kvalitné potraviny. Na sociálnej sieti rezort okrem iného vysvetľuje ciele Značky kvality SK, propaguje výrobcov, ktorí ju získali a pomáha tým producentom, ktorí sa o ňu chcú uchádzať.
(tasr)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *