Podľa Značky kvality SK sa orientuje stále viac obchodníkov…

Viac ako deväť rokov majú slovenskí výrobcovia možnosť uchádzať sa o označenie Značka kvality SK a Značka kvality SK GOLD

Logo Značka kvality SK môže teraz využívať 85 slovenských producentov na 625 potravinárskych výrobkoch. Národný program podpory poľnohospodárskych produktov a potravín vznikol v roku 2004 a jeho hlavnou úlohou je zviditeľniť kvalitné domáce výrobky. Štát zavedením Značky kvality SK okrem iného reagoval na vstup Slovenska do Európskej únie a zvýšený tlak zahraničných potravinárskych výrobkov na domácich producentov. Pre tých je stále väčšou pomocou pri ceste na trh, viacerí ju považujú za konkurenčnú výhodu. A prevažuje názor, že sa podľa nej rozhoduje stále viac konečných spotrebiteľov.
Značku kvality SK môže získať slovenský výrobca len za podmienky, že produkt, na ktorý ju žiada, obsahuje 75 percent suroviny zo Slovenska a všetky fázy výrobného procesu (s výnimkou surovín z dovozu) sa robia v SR. Prirodzenou podmienkou je, že pri výrobe sa dodrží deklarovaný technologický postup a produkt spĺňa parametre kvality a bezpečnosti potravín. O udelení Značky kvality SK rozhoduje odborná komisia, akosť a bezpečnosť kontroluje Štátna veterinárna a potravinová správa SR. „Značku SK by sme mali mať ako slovenskú vlajkovú loď kvality potravín,“ hovorí Stanislav Šilhár, vedúci Biocentra Modra Výskumného ústavu potravinárskeho. A dodáva, že túto značku si zaslúži minimálne 75 percent slovenských potravín. „So Značkou kvality SK budeme pracovať aj ďalej, je to pre nás svojím spôsobom ikona,“ zdôrazňuje generálna riaditeľka Sekcie potravinárstva a obchodu tohto rezortu Zuzana Nouzovská.
Produkty, ktoré majú nadštandardnú kvalitu a prevyšujú porovnateľné produkty na trhu, môžu získať Značku kvality SK GOLD a majú právo používať zlaté logo značky. Teraz môže Značkou kvality SK GOLD označovať svoje produkty 45 výrobcov.
Podľa Jozefa Barátha, marketingového riaditeľa výrobcu olejov Búšlak Oil Dunajský Klátov, cítiť v poslednom čase stále väčší záujem odberateľov o slovenské výrobky, takže Značku kvality na svojich výrobkoch chceli mať aj preto, že to považujú za konkurenčnú výhodu. Tí informovanejší spotrebitelia podľa neho venujú stále viac pozornosti údajom o pôvode výrobku a Značku kvality SK považujú za garanciu slovenského pôvodu. „Naše výrobky – za studena lisované bio a konvenčné slnečnicové oleje – sú technológiou výroby na slovenskom trhu výnimočné,“ hovorí tento manažér. A dodáva, že prostredníctvom Značky kvality SK chceli okrem iného poukázať na ich výhody.
Informáciu TASR poskytli z odboru komunikácie a marketingu Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky.
(tasr)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *