Skupina Kofola naďalej rozširuje svoje portfólio

Skupina Kofola zarobila v 1. polroku 123,5 milióna eur, čo je o 11,1 % viac ako vlani. Hrubá marža stúpla o 25,2 %, ukazovateľ EBITDA sa zvýšil o 46,4 %. Na hospodárskom výsledku sa výrazne podpísala predovšetkým marcová akvizícia slovinskej značky Radenska. O 59 % vzrástli aj predaje čerstvých ovocných a zeleninových štiav.

BRATISLAVA. „Do hospodárskeho výsledku za 1. polrok sa výrazne premietla akvizícia Radenskej, avšak aj bez tohto vplyvu skupina Kofola stále rastie. Takéto hospodárenie nám umožňuje rozhliadať sa po možnostiach aj v nových segmentoch, kde môžeme ponúknuť naše komplexné portfólio,“ komentuje hospodársky výsledok generálny riaditeľ skupiny Jannis Samaras. Aktivity vyvíja spoločnosť aj v gastronomickom segmente. Od vlaňajšieho novembra spolupracuje s rakúskou rodinnou firmou Rauch a exkluzívne distribuuje jej nápoje. Po tomto významnom rozšírení produktového portfólia pre reštaurácie expandovala do ďalšieho segmentu, a to rýchleho občerstvenia. Spoločnosť sa aj naďalej zameriava na akvizície. Po marcovej akvizícii slovinskej značky minerálnych vôd Radenska podpísali zástupcovia skupiny v júni ďalšiu zmluvu. Prostredníctvom nej získa firma 40-% podiel v druhom najväčšom producentovi nealkoholických nápojov na Slovensku, spoločnosti WAD Group. Tá je známa predovšetkým značkami minerálnych vôd Budiš, Zlatá studňa, Gemerka, Fatra alebo kolovým nápojom Šofokola. Na dokončenie transakcie a nepriamemu nadobudnutiu minoritného podielu vo Water Holding zostáva splniť štandardné odkladacie podmienky. TASR informovala Jaroslava Musilová zo skupiny Kofola.

(tasr)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *