Najväčší výrobca piva na svete, Anheuser-Busch InBev, dosiahol v 4. kvartáli 2013 výrazný nárast zisku, medziročne o 45 %. Vďačí za to kombinácii viacerých faktorov - akvizíciám, redukcii nákladov a rastu tržieb. Informovali o tom agentúry AP a Bloomberg.
Čistý zisk koncernu, ktorému patrí aj Budweiser, najpredávanejšia značka piva na svete, ako aj ďalších približne 300 značiek piva a nealkoholických nápojov, sa za tri mesiace do konca decembra zvýšil na 2,52 miliardy USD (1,83 miliardy eur) z 1,74 miliardy USD v 4. kvartáli 2012. Aj zisk pred úrokmi, zdanením, odpismi a amortizáciou (EBITDA) po vylúčení niektorých položiek vzrástol o 13 % na 5,2 miliardy USD. Analytici, ktorých oslovila agentúra Bloomberg, očakávali EBITDA na úrovni 5 miliárd USD.
Tržby pivovarníckej skupiny so sídlom v belgickom Leuvene v poslednom kvartáli minulého roka stúpli o 4,6 % na 11,7 miliardy USD.
Skupina očakáva v tomto roku nárast predaja, zvlášť v Brazílii, kde sa koná futbalový šampionát.
(tasr)