Pivovarnícka skupina Anheuser-Busch InBev (AB InBev), ktorá je najväčším výrobcom piva na svete, v 2. kvartáli prekonala odhady analytikov, aj keď jej zisk klesol. Dôvodom nižšieho zisku boli totiž vlaňajšie jednorazové príjmy. Tržby celej skupiny pritom vzrástli vďaka futbalovým majstrovstvám v Brazílii. Informovali o tom agentúry AP a Bloomberg.
Čistý zisk koncernu, ktorému patrí aj Budweiser, najpredávanejšia značka piva na svete, ako aj ďalších približne 300 značiek piva a nealkoholických nápojov, sa za tri mesiace do konca júna znížil na 2,81 miliardy USD (2,10 miliardy eur) zo 7,56 miliardy USD v 2. kvartáli 2013. Dôvodom bol vlaňajší jednorazový príjem v hodnote 6,42 miliardy USD z prehodnotenia dcérskej spoločnosti Grupo Modelo, ktorá vyrába pivo Corona.
Zisk celej skupiny pred úrokmi, zdanením, odpismi a amortizáciou (EBITDA) po vylúčení niektorých položiek v 2. štvrťroku 2014 vzrástol medziročne o 9,5 % na 4,85 miliardy USD. Analytici, ktorých oslovila agentúra Bloomberg, očakávali nárast EBITDA o 8,2 %.
Tržby AB InBev sa v sledovanom období zvýšili o 15 % na 12,2 miliardy eur. Objem predaného piva v 2. štvrťroku stúpol o 1 %, z toho v Brazílii o 7,2 %, a jeho priemerná cena sa zvýšila o 4 %.
(tasr)