Pivovarnícky gigant Anheuser-Busch InBev (AB InBev), ktorý sa dohodol na zlúčení s konkurenčným pivovarom SABMiller, plánuje predať jeho značky Peroni a Grolsch, aby zmiernil obavy európskych regulačných úradov z dominantného postavenia na trhu v Európe. Informovala o tom agentúra Reuters s odvolaním sa na článok v hospodárskych novinách Financial Times (FT).
AB InBev je najväčším výrobcom piva na svete a SABMiller je svetovou dvojkou. Ich zlúčením tak vznikne obrovský kolos. Obe skupiny vlastnia viaceré európske pivovary, a to vyvoláva obavy z príliš dominantného postavenia nového pivovarníckeho gigantu na európskom trhu, uviedli FT s odvolaním sa na zdroj oboznámený so situáciou, ktorý nechcel byť menovaný.
Do skupiny SABMiller patrí napríklad aj slovenská spoločnosť Pivovary Topvar, či české značky Pilsner Urquell a Veľkopopovický Kozel.
Ďalší zdroj však novinám povedal, že AB InBev síce zvažuje predaj pivovarov Peroni a Grolsch, ale zatiaľ o ničom formálne nerozhodol, čo znamená, že môže nakoniec svoje plány zmeniť a ponúknuť na predaj iné značky.
AB InBev so sídlom v Bruseli začiatkom novembra oznámil, že sa dohodol s konkurenčným SABMiller, ktorý má oficiálne sídlo v Londýne, na podmienkach prevzatia. Nový kolos bude mať zhruba tretinový podiel na svetovom trhu s pivom, a keďže mu patria prémiové značky piva, bude sa podieľať takmer 50 % na globálnych tržbách pivovarníckeho priemyslu.
Potenciálnymi kupcami Peroni a Grolsch by mohli byť holandská pivovarnícka skupina Heineken, prípadne Molson Coors so sídlom v USA, alebo írska spoločnosť C&C Group.
(tasr)