Existuje viacero oblastí, v ktorých môžu producenti hydiny zlepšiť svoju udržateľnosť. Ak si producenti brojlerov a vajec myslia, že udržateľnosť je len prechodný trend, mali by sa znova zamyslieť.
Dôležitosť udržateľných potravinových reťazcov bola jedným z kľúčových zistení globálneho prieskumu medzi takmer 19-tisíc spotrebiteľmi v 28 krajinách, ktorý v roku 2020 robila spoločnosť IBM Institute for Business Value.
Prieskum ukázal, že pri nákupoch potravín a nápojov sa viac spotrebiteľov pri nákupe rozhodovalo na základe kritérií, ktoré sú v súlade s ich hodnotami a životným štýlom, než na tom, ako získať najlepšiu hodnotu za peniaze. Prieskum zistil, že približne 57 % spotrebiteľov bolo ochotných zmeniť svoje nákupné návyky, aby pomohli znížiť svoj vplyv na životné prostredie, a že 70 % bolo dokonca ochotných zaplatiť navyše (až 35 %) za udržateľné a environmentálne zodpovedné značky. Keďže udržateľnosť sa stáva čoraz dôležitejšou, mnohé spoločnosti zaoberajúce sa chovom hydiny a vajec sa zaviazali k uhlíkovo neutrálnej produkcii. Pre ostatných je stále čo robiť a existuje veľa oblastí, v ktorých môžu výrobcovia zlepšiť svoju udržateľnosť.
Väčší dôraz na environmentálne kritériá pri zostavovaní krmiva by výrazne zvýšil udržateľnosť produkcie hydiny. Pri zložení krmiva sa dbá na spĺňanie nutričných potrieb vtákov pri najnižších nákladoch. Zložky a úroveň ich zapracovania sa menia na základe trhových cien.
Viac sa dočítate v príspevku Ing. ANDREY MREKAJOVEJ, PhD. z NPPC - VÚŽV Nitra - v odbornom týždenníku Roľnícke noviny č. 11.