Belgický pivovar Anheuser-Busch InBev sa v 1. kvartáli vrátil k zisku. Dôvodom bol nárast dopytu rovnako ako zvýšené sústredenie sa na prémiové značky.
Čistý zisk pripadajúci na akcionárov predstavoval 595 miliónov USD (495,6 milióna eur) alebo 0,30 USD na akciu. V rovnakom období pred rokom zaznamenal Anheuser-Busch InBev stratu 2,25 miliardy USD alebo 1,13 USD na akciu. Príčinou bol prepad dopytu v dôsledku prijímania protiepidemických reštrikcií na začiatku koronakrízy.
Tržby skupiny so značkami Budweiser, Beck's, Stella Artois a Corona Extra medziročne stúpli takmer o 12 % na 12,3 miliardy USD. Očistený zisk pred úrokmi, zdanením, odpismi a amortizáciou (EBITDA) vzrástol o 8 % na 4,3 miliardy USD a výrazne prekonal očakávania analytikov.
V prebiehajúcom roku koncern počíta s nárastom prevádzkového zisku o 8 % až 12 %.
(tasr)