V obchodoch by podľa slovenských biovýrobcov mali byť vytvorené biokútiky na chladený tovar a na suchý tovar, aby sa zákazník lepšie orientoval a tovar rýchlejšie našiel. Schodnejšou cestou na odbyt sú aj rôzne špecializované predajne. Prostredníctvom exkurzií sa snažia hlavne mladým ľuďom ukázať výrobný proces ekologicky vyprodukovaných potravín od poľnohospodárov, bez priemyselných hnojív a pesticídov, herbicídov a fungicídov.
"Niektorí zákazníci, ktorí uprednostňujú bioprodukty, neradi nakupujú v hypermarketoch, pretože ich systém je neprehľadný a dlho trvá, kým si nájdu konkrétny biovýrobok. V špecializovaných predajniach si majú možnosť vybrať zo širokého sortimentu, ktorý je situovaný na jednom mieste, personál je kvalifikovaný, vie poradiť," povedala TASR hovorkyňa Slovenskej poľnohospodárska a potravinárska komora (SPPK) Jana Holéciová. Biovýrobcovia preto podľa Holéciovej vidia nápravu v biokútikoch alebo v kútikoch Značky Kvality SK. "Mali by byť samozrejmosťou, v rámci podpory slovenského vidieka," konštatovala.
Plavnická spoločnosť Agrokarpaty chce dosiahnuť, aby sa už deti a mladí naučili znovu vracať k prírode. "Snaží sa pestovať hrdosť na náš slovenský výrobok. Pokiaľ by sme boli väčší patrioti, kupovali výrobky zo slovenskej komodity, vypestovanej na Slovensku a predávané v slovenských obchodoch, peniaze by ostali u nás a bolo by viac pracovných príležitostí," myslí si Holéciová. Spoločnosť sa zaoberá ekologickým pestovaním liečivých rastlín a ovocia, ich spracovaním do finálneho produktu v podobe čaju či už bylinného, alebo ovocného. "Zo strany reťazcov o biovýrobky zatiaľ väčší záujem nepociťuje," dodala hovorkyňa SPPK.
(tasr)