23.05.2014 | 07:05
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Farmári hovorili o tom, ako im pomôcť

V deviatich slovenských mestách sa od mája do júla uskutočnia semináre pod názvom Akadémia vzdelávania v poľnohospodárstve, ktoré sú zamerané na rozvoj podnikania pre všetkých prvovýrobcov a výrobcov. Prvý sa uskutočnil dnes v Banskej Bystrici a farmári na ňom diskutovali o problémoch, ale i riešeniach, ktoré by im pomohli v podnikaní, najmä na malých rodinných farmách.

Ako tvrdia organizátori, ktorými sú projekt Kvalita z našich regiónov (KZNR) a spoločnosť Weber PMVA v spolupráci so Združením miest a obcí Slovenska, výstupom odborných stretnutí bude zhrnutie problémov farmárov a návrhu ich riešení. Tie predložia na diskusiu s ministerstvom pôdohospodárstva a rozvoja vidieka.
Ďalšie semináre sa uskutočnia v Senici (29.5.), v Poprade (5.6.), v Dunajskej Strede (12.6.), v Michalovciach (19.6.), v Nových Zámkoch (26.6.), v Martine (3.7.), Lučenci (10.7.) a v Bratislave (17.7.).
Akadémia podnikania v poľnohospodárstve je súčasťou aktivít známeho projektu Kvalita z našich regiónov (KZNR), ktorý už štvrtý rok úspešne vzdeláva občanov Slovenska. Vysvetľuje im, prečo treba nakupovať domáce výrobky, ako sa týmto spotrebiteľským správaním dajú vytvoriť nové pracovné príležitosti, zlepšiť kvalita života a intenzívnejšie podporiť národná ekonomika.
Ako tvrdí autorka projektu KZNR Bohumila Tauchmannová, na jednej strane je dôležitý tlak zo strany spotrebiteľa a naučiť ho, prečo je dôležité kupovať to, čo sa u nás dopestuje a vyrobí, ale ani druhá strana nemôže pokrivkávať.
"Práve preto vstupujeme aj do vzdelávania v poľnohospodárstve. Ak chceme niečo viac kupovať, musí sa to najprv dopestovať, spracovať a musí sa to aj niekde predať. Zároveň sa musí spolupracovať so samosprávou a štátnou správou, ktorá nám tu nastavuje podnikateľské prostredie a prostredie pre spotrebiteľa," vraví Tauchmannová.
Ako tiež zdôraznila, za ten čas, čo sa rozbehol projekt KZNR, je evidentný posun v zmene spotrebiteľského správania. "Dôkazom toho, že obsah kampaní nášho projektu usmerňuje a učí spotrebiteľa, že kupovať slovenské výrobky je dobré a výhodné, sa už prejavilo aj v medziročnom zvýšení podielu domácich potravín v nákupných košíkoch slovenských rodín. V roku 2013 sa oproti roku 2012 zvýšil o 5 percent, čo vo finančnom vyjadrení predstavuje 300 miliónov eur ročne viac pre poľnohospodárov i výrobcov," dodáva autorka projektu.
Pri príležitosti Svetového dňa potravín, 16. októbra, Občianske združenie KZNR organizuje Národný deň na podporu ekonomiky Slovenska. "Pýtajme si slovenské" – je heslo celoslovenskej kampane a v tento deň by si občania mali aktívne pýtať iba slovenské výrobky, a to nielen v obchodoch, ale aj v reštauráciách, baroch či bistrách.

(tasr)

Pridaj komentár

Pridaj komentár

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down