Holandská pivovarnícka skupina Heineken, druhý najväčší producent piva na svete, v 3. štvrťroku zvýšila predaj piva viac, ako analytici odhadovali. Prispel k tomu dopyt po pive značky Tiger vo Vietname, ktorý jej pomohol dosiahnuť výrazný rast predaja v Ázii. Informovala o tom agentúra Bloomberg.
Objem predaného piva z produkcie Heinekenu sa v uplynulom kvartáli zvýšil o 2 %, a to najmä vďaka 15-% nárastu odbytu v ázijsko-tichomorskom regióne. Analytici pritom koncernu predpovedali nárast predaja o 1,4 %.
Vo Vietname stúpol odbyt Heinekenu o 10 %. Mladí Vietnamci, a tiež rozrastajúca sa stredná trieda pomáhajú pivovaru zvyšovať predaj v jednej z najrýchlejšie rastúcich ekonomík sveta. A zároveň nečakane teplý september podporil predaj piva v Európe.
Zisk Heinekenu za deväť mesiacov do konca septembra však klesol o 30 % na 1,24 miliardy eur. Pod tento výsledok sa podpísal aj vlaňajší jednorazový príjem 379 miliónov eur z predaja mexických baliarní, ktorý zvýšil minuloročný porovnávací základ. Nepriaznivé menové kurzy tiež negatívne ovplyvnili zisk.
Heineken odhaduje, že menové kurzy zredukujú jeho zisk za celý rok o 115 miliónov eur.
(tasr)