20.03.2015 | 06:03
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Kompaktný pomocník klame telom

Zelená kapota, červené disky kolies a biela strecha, to sú nezameniteľné farby traktorov Fendt všetkých modelových tried pochádzajúcich spod Bavorský Álp. Naprieč niekoľkými modelovými triedami ponúkajú prémiové traktory výkon od 50 kW/70 k do 287 kW/390 k. Spomedzi niekoľko desiatok modelov traktorov je rozsah výkonu od 81kW/110 k do 102 kW/138 k venovaný jednej modelovej triede, ktorá je známa tiež ako Fendt 300 Vario.

Čo je pod kapotou

Modelová trieda Fendt 300 Vario pozostáva zo štyroch modelov 310, 311, 312 a 313 pričom okrem zvýšeného krútiaceho momentu ponúka aj lepšiu efektivitu prevádzky. Za zvýšeným výkonom stojí celkom nový štvorvalcový koncernový motor AGCO Power 44 AWF HD s objemom 4,4 l, ktorý dáva traktoru badateľný nárast výkonu a krútiaceho momentu. Stroj má tak k dispozícii viac ťahovej sily vďaka vysokému krútiacemu momentu, ktorý sa pohybuje od 485 do 596 Nm. Motor je vybavený vysokotlakovým systémom vstrekovania paliva CommonRail a elektronicky riadeným turbodúchadlom Wastegate. Nový AGCO motor používaný v traktoroch Fendt 300 Vario je typický nízkymi menovitými otáčkami na úrovni 2100 ot./min, vyšším krútiacim momentom a vyššou ťahovou silou. Pri najslabšom modeli Fendt 310 Vario, je dosiahnutý maximálny výkon motora 81 kW/110 k a pri najsilnejšom modeli 313 Vario je to až  102 kW/138 k. V závislosti od toho sa potom odvíja aj krútiaci moment, ktorý sa naprieč celým modelovým radom zvýšil od 42 až do 55 percent. Bavorský výrobca poľnohospodárskej techniky, spoločnosť AGCO/Fendt je známa traktormi s nízkou spotrebou. Cestou znižovania spotreby pohonných látok sa vybrali aj modernizované traktory Fendt 300 Vario (204 g/kWh), ktoré ju dosiahli nízkymi menovitými otáčkami motora 2100 ot./min. a celkom novým systémom nasávania vzduchu, pozostávajúceho z vysoko výkonného vzduchového filtra a chladiacej sústavy, ktorá je dimenzovaná s určitou rezervou chladenia. K úspore paliva a k zníženiu hluku prispieva aj zníženie otáčok ventilátora chladičov v prípade, ak nie je potrebné intenzívne chladenie. Rovnako so zámerom znížiť úroveň hluku bol predný vývodový hriadeľ doplnený o mokrú lamelovú spojku ponorenú v olejovom kúpeli.

Celý článok v RN č.13

Pridaj komentár

Pridaj komentár

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down