Medzinárodná tlačová konferencia usporiadaná koncom júla spoločnosťou AGCO/Fendt, bola tento krát výnimočná hneď v niekoľkých smeroch. Ako miesto konania medzinárodnej tlačovej konferencie si organizátori zvolili malebné miesto na úpätí nemeckých Álp, zámok Neuschwanstein, a okrem svojej najväčšej novinky, novej modelovej série traktorov Fendt 1000 Vario, prezentovali aj nové traktory Fendt 300 Vario.
Zvýšili výkon
Modelová séria Fendt 300 Vario pozostávajúca zo štyroch modelov 310, 311, 312 a 313 ponúka v modernizovanom rade zvýšený krútiaci moment, ako aj lepšiu efektivitu prevádzky. Za zvýšeným výkonom stojí štvorvalcový koncernový motor AGCO Power, s objemom 4,4 l. Motor je vybavený vysokotlakovým systémom vstrekovania paliva CommonRail a turbodúchadlom Wastegate, ktoré je elektronicky riadené. Pri najslabšom modeli Fendt 310 Vario, je dosiahnutý maximálny výkon motora 80,88 kW/110 k a pri najsilnejšom modeli 313 Vario je to až 101,47 kW/138 k. V závislosti od toho sa potom odvíja aj krútiaci moment, ktorý sa naprieč celým modelovým radom zvýšil od 42 až do 55 percent. Bavorský výrobca poľnohospodárskej techniky, spoločnosť AGCO/Fendt je známa traktormi s nízkou spotrebou. Cestou znižovania spotreby pohonných látok sa vybrali aj modernizované traktory Fendt 300 Vario, ktoré ju dosiahli nízkymi menovitými otáčkami motora 2100 ot./min. a celkom novým systémom nasávania vzduchu, pozostávajúceho z vysoko výkonného vzduchového filtra a chladiacej sústavy, ktorá je dimenzovaná s určitou rezervou chladenia. K úspore paliva a k zníženiu hluku prispieva aj zníženie otáčok ventilátora chladičov v prípade, ak nie je potrebné intenzívne chladenie. Rovnako so zámerom znížiť úroveň hluku bol predný vývodový hriadeľ doplnený o mokrú lamelovú spojku ponorenú v olejovom kúpeli. Zároveň sa vďaka mokrej spojke predlžuje aj jeho životnosť.
Celý článok v RN č. 36