Najväčší spracovateľ kozieho mlieka na Slovensku, spoločnosť Leonteus, ktorá sa zaoberá predajom mliečnych výrobkov pod značkou Kozí vŕšok, spracuje ročne okolo 450.000 litrov mlieka od lokálnych producentov, z toho približne 160.000 litrov tvorí kozie mlieko. Aj napriek tomu, že spoločnosť na trhu pôsobí len päť rokov, objem výroby má medziročne stúpajúcu tendenciu.
Ako pre TASR uviedla manažérka Kozieho vŕška Viera Paľová, mliečne produkty predávajú vo svojom obchode v Ivachnovej, záujemcovia ich môžu ochutnať aj v priľahlej reštaurácii, no väčšina výrobkov putuje na pulty maloobchodných predajní a obchodných reťazcov na Slovensku i v zahraničí. "Spolupracujeme s reťazcami Tesco, Billa, Kaufland, Metro, Coop Jednota, Terno, Moja Samoška a Labaš. Je pre nás prioritné nasýtiť slovenský trh. V zahraničí ešte nie sme až tak etablovaní ako na Slovensku, zatiaľ vyvážame do Českej republiky a Maďarska," skonštatovala.
Spolupráca s obchodnými reťazcami je podľa nej dôležitá aj z hľadiska marketingu. "Pokiaľ chcete na Slovensku vybudovať renomovanú značku a nemáte obrovské peniaze do masívnej marketingovej, možno až televíznej kampane, musíte ľuďom výrobky ukazovať inde. V súčasnosti až 70 % ľudí nakupuje v nákupných centrách, takže nemôžeme tie reťazce opomenúť. Naša značka je takto stále na očiach," vysvetlila s tým, že v blízkej budúcnosti pripravujú väčšiu kampaň, ktorá je založená na ochutnávkach v obchodných reťazcoch.
Firma vyprodukuje ročne približne 30 ton zrejúcich syrov. Ďalším dominantným produktom v portfóliu spoločnosti sú farmárske jogurty. Za rok ich vyrobia takmer milión. Nezanedbateľnú časť produkcie tvoria aj kyslomliečne jogurtové nápoje z kozieho mlieka.
(tasr)