14.12.2018 | 10:12
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Nákup a konzumácia rýb vrcholí na Vianoce

Osem z desiatich českých i slovenských domácností si počas roka od októbra 2017 do septembra 2018 kúpilo ryby a na nákup sa vybrali v priemere 7-krát do roka. V priemernom koši čerstvých rýb majú v oboch krajinách najväčší podiel na celkovom nakúpenom množstve kapor, losos a pstruh. V mrazenom segmente dominuje treska, ktorá na Slovensku tvorí viac ako polovicu trhu, v Čechách je to o niečo menej. Zistenia pochádzajú z GfK Spotrebiteľského panelu.

Hoci sú ryby na pultoch predajní celoročne, v tejto ročnej dobe si pri zmienke o nich vybavíme najčastejšie pouličný predaj živých kaprov z kadí na trhoviskách alebo pred supermarketmi a predvianočný nákupný zhon.
V Česku si domácnosti pri jednom nákupe kúpili 0,7 kg rýb, na Slovensku o niečo viac a vďaka tomu je aj celková ročná spotreba rýb na jednu slovenskú domácnosť o trochu vyššia, a to 5,1 kg.
Čerstvé ryby sú dôležitejšie v Čechách. Tvoria polovicu trhu v objeme, zatiaľ čo na Slovensku je to len o málo viac ako štvrtina trhu.
"Ryby, či mrazené alebo čerstvé, nakupujeme celoročne, ale na konci roka je počet kupujúcich v oboch krajinách podľa očakávania najvyšší. V decembri 2017 nakúpilo ryby viac ako 50 % českých domácností. Na Slovensku to bolo dokonca viac ako 70 % domácností, čo je viac ako dvojnásobok oproti priemeru predchádzajúcich 11 mesiacov," hovorí Ladislav Csengeri, Consumer Panel Service Director CZ&SK.
Kapor skončil v decembri 2017 v nákupnom koši 23 % českých domácností. A hoci kapra považujú i na Slovensku stále za symbol Vianoc, najväčší počet slovenských domácností, si na rozdiel od českých, kúpil koncom roka 2017 tresku. Ďalší v poradí, čo do počtu kupujúcich, sa umiestnil losos a až potom prišiel na rad kapor.

(tasr)

Pridaj komentár

Pridaj komentár

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down