Boom malých pivovarov pokračoval v Česku aj vlani. Informuje o tom portál iDNES.cz. V minulom roku ich pribudlo vyše 50 a ich celkový počet vzrástol na vyše 300. "Prekvapilo nás to, sami sme taký rast nečakali," uviedol prezident Českomoravského zväzu minipivovarov Jan Šuraň, ktorý štatistiku zostavuje.
Potenciál otvárania malých pivovarov ešte existuje. Stále je dosť veľkých miest, v ktorých je minipivovarov málo. Tomáš Maier z Českej poľnohospodárskej univerzity, ktorý sa venuje pivnému biznisu, tvrdí, že trh môže uživiť aj dvojnásobok súčasného počtu malých pivovarov. Medzi nimi, na rozdiel od veľkých pivovarov, totiž nie je veľká konkurencia.
Podobne ako ľudia začali viac riešiť kvalitu jedla, začalo ich zaujímať aj to, čo pijú. Veľmi populárnou sa stáva pivná turistika. Viaceré minipivovary už majú aj vlastné reštaurácie. Vôbec však neplatí, že každý minipivovar varí kvalitné pivo. Ich majitelia to niekedy berú ako investíciu a zanedbávajú kvalitu.
Podľa Šuraňa sa však minipivovar oplatí. Vložené prostriedky sa vracajú za 6-7 rokov. To priťahuje aj investorov, ktorí si objednávajú aj väčšie minipivovary než v minulosti.
Rozhodujúca úloha v českom pivovarníctve však patrí priemyselným pivovarom. Ich podiel na ročnej výrobe zlatého moku v krajine zostáva okolo 99 %.
(tasr)