28.10.2014 | 09:10
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Slovenský spotrebiteľ má nárok na kvalitné potraviny

Kvalita predaja, ako aj kvalita potravín predávaných na Slovensku sa oproti 1. polroku 2014 všeobecne zhoršila, konštatoval to dnes na tlačovej konferencii minister pôdohospodárstva a rozvoja vidieka (MPRV) SR Ľubomír Jahnátek (Smer-SD). Vyplýva to z výsledkov kontrol Štátnej veterinárnej a potravinovej správy (ŠVPS) SR , ktoré sa uskutočnili od 1. 7. do 30. 9. 2014. Z celkového počtu 15.420 kontrol až 1817 skončilo s nedostatkami, čo predstavuje 11,78 %.

"Je to stále vysoké číslo v porovnaní s hranicou, ktorú máme nastavenú na úrovni 1,5 až 2 %. Najhoršie dopadli výsledky mimo pracovnej doby po klasickom pracovnom dni, kde s nedostatkami skončilo až 52,8 % kontrolovaných subjektov. Celkom 45 kontrol cez potravinovú kobru, ktoré sa uskutočnili popri riadnych kontrolách ŠVPS, až 44 skončilo s nedostatkami," konštatoval minister.
Cez celú potravinovú vertikálu od prvovýrobcov, cez baliarne sklady a distribútorov najhoršie dopadli hypermakety a supermarkety, kde bolo zistených 60 % nedostatkov. "Znovu supermarkety a hypermarkety nechcú pochopiť, že aj slovenský spotrebiteľ po pracovnej dobe má nárok na kvalitný servis a kvalitné potraviny. Musia počítať s tým, že prídu patričné sankcie," avizoval Jahnátek.
Veľmi zle dopadli aj stredné predajne, kde inšpektori zaznamenali 55,44 % nedostatkov, malé predajne (30,18 %). "Prekvapilo nás vysoké percento nedostatkov vo vlastných podnikových predajňach, kde až 50 % kontrol skončilo s nedostatkom. Nie je to dobrá vizitka pre našich výrobcov," povedal minister.
Z obchodných reťazcov najhoršie dopadol Carrefour, kde inšpektori zistili 28,26 % nedostatkov, čo je v porovnaní s 1. štvrťrokom (18,18 %), ako aj druhým (len 13,04 %) enormné zhoršenie kvality predaja. Druhá v poradí najhoršie dopadla spoločnosť Diligentia, mala 26,72 % nedostatkov a tretie Tesco s 18,62 %. Najlepšie skončila Sintra, ale aj tam zistili potravinoví inšpektori 9,68 % nedostatkov. Najčastejšie išlo o označenie výrobkov, ktoré bolo nedostatočné, nesprávne alebo nečitateľné.

(tasr)

Pridaj komentár

Pridaj komentár

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down