Väčšina sériovo vyrábaných traktorov sa v súčasnosti ponúka ako „univerzálne kolesové“. Spravidla sú vybavované predným trojbodovým závesom, predným vývodovým hriadeľom, odpruženou prednou nápravou, elektronickým riadením hnacieho ústrojenstva (umožňujúcim dosahovať rôzne pojazdové rýchlosti), pohodlnými, klimatizovanými kabínami, navádzacími systémami a úvraťovými automatikami. Postupným zavádzaním automatických navádzacích systémov a úvraťovej automatiky sa vývoj približuje k traktorom bez vodiča.
Výrobcovia sa snažia ponúknuť stroje pre široké spektrum činností. Avšak pre pokrytie potrieb rôznych prác v podniku málokedy postačuje len sériové prevedenie traktora. Agregácie s rozdielnymi typmi strojov naopak často vyžadujú, aby bol traktor vybavený celým radom špeciálneho príslušenstva. A tu sa dostávame k otázke výbavy, ktorá stále viac rozhoduje o úspešnom využití moderného traktora.
Celý článok v RN č. 42
S použitím dostupných zdrojov spracoval:
doc. Ing. JOZEF ĎUĎÁK, CSc.
Slovenská poľnohospodárska univerzita, Nitra