Dánska pivovarnícka spoločnosť Carlsberg zaznamenala za 1. štvrťrok rast tržieb o takmer pätinu, keď jej objem predaja vzrástol o vyše 14 %.
Napriek tomu zaostala za očakávaniami trhov. Navyše, organické tržby klesli. Informovali o tom agentúra DPA a portál investing.com.
Celkové tržby Carlsbergu dosiahli za prvé tri mesiace tohto roka 20,12 miliardy dánskych korún (2,70 miliardy eur). Oproti rovnakému obdobiu minulého roka to znamená rast o 17,4 %. K rastu prispelo zvýšenie objemu predaja o 14,5 %, pod čo sa zasa podpísala minuloročná akvizícia britského výrobcu nealkoholických nápojov Britvic.
Napriek solídnemu rastu výsledky mierne zaostali za očakávaniami. Analytici totiž počítali s rastom tržieb na 20,4 miliardy DKK.
Navyše, organické tržby (bez započítania akvizícií a predajov) zaznamenali v 1. štvrťroku medziročný pokles o 1,5 % po tom, ako objem predaja na organickej báze klesol o 2,3 %. Aj v tomto prípade výsledky zaostali za očakávaniami, keďže analytici počítali s poklesom organických tržieb o 0,1 % a objemu predaja o 1,1 %.
(tasr)