Skupina zatiaľ nezmenila svoje prognózy pre tento rok napriek neistote, ktorú vyvolali clá v USA. TASR o tom informuje na základe správ AFP a Reuters.
Druhá najväčšia pivovarnícka skupina na svete v stredu oznámila nárast čistých organických tržieb za tri mesiace do konca marca o 0,9 %. Prekonala tak očakávania analytikov o miernom poklese. Heineken vo februári po zverejnení výsledkov za minulý rok varoval pred ťažkým štartom do roku 2025.
Koncern uviedol, že zaznamenal pokles objemu predaného piva o 2,1 % na 54,1 hektolitra z 55,4 hektolitra v rovnakom období minulého roka. Ale predal viac svojich drahších, prémiových značiek, pričom objem ich predaja vzrástol o 1,8 %. Slabší celkový predaj pripísal pivovar kalendárnym vplyvom. Tohtoročný 1. štvrťrok mal totiž menej obchodných dní, keďže vlaňajší rok bol prestupný.
„Napriek nestálym spotrebiteľským a geopolitickým trendom sa nám darí v rámci očakávaní,“ uviedol generálny riaditeľ Dolf van den Brink vo vyhlásení.
Spoločnosť Heineken ponechala svoj celoročný výhľad rastu zisku nezmenený v rozmedzí 4 % - 8 % napriek eskalácii globálneho obchodného napätia, ktorú vyvolali clá v USA.
Heineken už nezverejňuje štvrťročné údaje o čistom zisku, ktoré oznamuje iba v polročných alebo celoročných správach.
Jeho čistý zisk v roku 2024 prudko klesol na 978 miliónov eur z 2,3 miliardy eur v predchádzajúcom roku. Spoločnosť však vysvetlila, že to bolo spôsobené jednorazovým znížením hodnoty investície do spoločnosti China Resources Beer po tom, ako cena jej akcií na hongkonskej burze klesla.
(tasr)