Nadnárodná pivovarnícka spoločnosť SABMiller dosiahla síce v 3. štvrťroku obchodného roka 2014/2015 rast tržieb, ale objem jej predaja prekvapujúco klesol v dôsledku slabšieho dopytu v Číne a v USA. Informovali o tom agentúry Bloomberg a RTTNews.
Tržby druhého najväčšieho pivovarníckeho koncernu na svete so sídlom v Londýne, ktorému patria známe značky ako napríklad Grolsch, Pilsner Urquell a Peroni, sa za tri mesiace do konca decembra zvýšili o 4 %, ale objem predaného piva klesol o 1 %, zatiaľ čo analytici očakávali, že sa zvýši o 0,7 %.
SABMiller zhruba 80 % svojho zisku generuje v rýchlo sa rozvíjajúcich krajinách Južnej Ameriky, Afriky a Ázie. Pivovarnícky koncern však oznámil, že jeho tržby v ázijsko-tichomorskom regióne sa v uplynulom kvartáli znížili o 2 %, viac ako v 1. polroku obchodného roka, keď klesli o 1 %. Na príčine bol slabý odbyt v Číne o čom svedčí pokles objemu predaného piva o 9 %.
Aj v Austrálii sa dopyt po pive z produkcie SABMiller v období október-december 2014 znížil medziročne o 1 %.
V Latinskej Amerike síce pivovarnícka skupina zvýšila svoj predaj v sledovanom období o 5 %, ale analytici očakávali jeho nárast až o 7 %.
Svetlým bodom pre SABMiller tak zostáva Afrika, kde tržby spoločnosti stúpli o 7 % vďaka zvýšenému objemu predaja ako piva, tak nealkoholických nápojov. Aj v Európe sa predaj pivovarníckej skupiny zvýšil o 3 %, k čomu jej pomohol aj rast odbytu v Českej republike.
(tasr)