20.11.2013 | 02:11
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Víno – súčasť našej identity

V našej krajine – môžeme smelo vyhlásiť – sa víno stáva akýmsi módnym trendom. V niektorých prípadoch je dokonca symbolom spoločenského postavenia, kto má aké víno, od ktorého mienkotvorného vinára uskladnené vo svojej pivnici. Na Slovensku je niekoľko združení, ktoré sa aktívne podieľajú na rozvoji vinohradníctva a vinárstva a cez vínnu a vidiecku turistiku dopomáhajú rozvoju jednotlivých regiónov. O rozvoj podunajského regiónu a jeho tradičných hospodárskych odvetí sa usiluje aj Občianske združenie Podunajská vínna cesta.

„Chceme, aby sa prostredníctvom vína nahliadlo do života tunajších ľudí, ich kultúry a tradícií a aby návštevníci odchádzali nielen s pozitívnymi emóciami, ale aj s produktmi, ktoré tento výnimočný región ponúka“, uviedol Ing. Igor Štumpf, výkonný riaditeľ združenia, na úvod nášho stretnutia. Podunajská vínna cesta bola založená v máji 2012. Momentálne má 157 členov, prevažne vinárov a vinohradníkov, ale jeho členmi sú aj chovatelia a pestovatelia, 12 obcí a 22 penziónov a reštaurácií. Združenie si pri svojom vzniku zadefinovalo tri hlavné oblasti pôsobenia.

Celý článok v č.48

Pridaj komentár

Pridaj komentár

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down