Cukrovinkárska spoločnosť Mondelez International zaznamenala za 4. kvartál prudký rast zisku, k čomu prispel najmä zvýšený dopyt po jej čokoládach značky Cadbury a sušienkach Oreo v Európe. V prípade upraveného zisku spoločnosť zároveň prekonala odhady trhov.
Druhá najväčšia cukrovinkárska firma na svete uviedla, že vo 4. štvrťroku minulého roka dosiahla čistý zisk 802 miliónov USD (643,81 milióna eur), čo na akciu predstavuje 53 centov. V rovnakom období predchádzajúceho roka zaznamenala spoločnosť zisk 93 miliónov USD (6 centov/akcia).
Upravený zisk, teda bez započítania mimoriadnych položiek, dosiahol na akciu 57 centov oproti 44 centom vo 4. kvartáli 2016. Mondelez tak tesne prekonal očakávania analytikov, ktorí počítali s upraveným ziskom na úrovni 56 centov/akcia.
Tržby vzrástli o 2,8 % na 6,97 miliardy USD. V tejto oblasti firma vyplnila očakávania trhov, ktoré počítali s tržbami práve na dosiahnutej úrovni.
Tržby však podporili len zahraničné trhy a najmä Európa. Tá predstavuje pre Mondelez najväčší trh. Vo 4. kvartáli vzrástli tržby spoločnosti v Európe o 5 % a na celkovom objeme tržieb sa podieľali takmer 40 %.
Naopak, tržby v Severnej Amerike o 0,6 % klesli. Za poklesom stojí najmä kybernetický útok v priebehu minulého roka, ktorý ovplyvnil následné dodávky produktov na americkom trhu. Ako povedal nový šéf spoločnosti Dirk Van de Put, od útokov v lete minulého roka urobila firma veľký pokrok, napriek tomu návrat na pôvodnú úroveň poskytovaných služieb v Severnej Amerike trvá o niečo dlhšie, než sa pôvodne čakalo.
(tasr)