Švajčiarsky potravinársky koncern Nestlé oznámil za tri štvrťroky tohto roka rast tržieb takmer o desatinu, pričom spoločnosť zároveň prekonala očakávania trhov.
Pod priaznivé výsledky sa podpísalo zvýšenie cien produktov, ktoré sa firme úspešne podarilo presunúť na zákazníkov. V reakcii na doterajší vývoj tržieb spoločnosť zlepšila prognózu na celý rok. TASR o tom informuje na základe správ agentúry Reuters a portálu RTTNews.
Najväčší výrobca balených potravín na svete v stredu uviedol, že za deväť mesiacov tohto roka zaznamenal tržby na úrovni 69,1 miliardy švajčiarskych frankov (70,57 miliardy eur). V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka to predstavuje rast o 9,2 %. Spoločnosť tak prekonala očakávania analytikov, ktorí počítali s rastom tržieb na 68,9 miliardy CHF.
Na organickej báze, keď sa nezapočítavajú kurzové vplyvy a akvizície, sa tržby Nestlé zvýšili medziročne o 8,5 %, čo znamená najvýraznejší rast od roku 2008. Aj v tomto prípade spoločnosť známa výrobkami ako čokoládové tyčinky KitKat či instantná káva Nescafé prekonala očakávania analytikov. Tí počítali s rastom tržieb na organickej báze o 8,3 %.
Organický rast tržieb v najväčšej miere ovplyvnilo zvýšenie cien. Podiel tohto faktora predstavuje 7,5 percentuálneho bodu, zatiaľ čo zvýšenie objemu predaja iba jeden percentuálny bod.
V dôsledku tohto vývoja Nestlé oznámila nový odhad celoročného rastu tržieb na organickej báze. Zatiaľ čo pôvodne počítala s rastom v rozmedzí od 7 do 8 %, teraz očakáva, že rast dosiahne "okolo 8 %".
(tasr)