12.11.2024 | 03:11
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Ceny potravín v Británii zrýchlili tempo rastu, Britov to od nákupov neodrádza

Ceny potravín v britských obchodoch zrýchlili rast aj v októbri, Britov to však neodradilo a október sa stal z pohľadu tržieb najúspešnejším mesiacom tohto roka.

Uviedla to agentúra pre prieskum trhu Kantar, ktorej údaje zverejnili agentúra Reuters a portál RTÉ.
        Ceny potravín v Británii za štvortýždňové obdobie do 3. novembra vzrástli medziročne o 2,3 %. V predchádzajúcom 4-týždňovom období dosiahla potravinová inflácia 2 % a predtým za štyri týždne predstavoval medziročný rast cien potravín 1,75 %.
        Najvýraznejší rast zaznamenali ceny chladených nealkoholických nápojov a čokoládových cukroviniek. Naopak, najvýraznejšie klesali pri výrobkoch osobnej hygieny a šumivých vínach. Britské supermarkety zároveň upozornili, že zvyšovanie daní, s ktorým počíta rozpočet na budúci rok predstavený koncom októbra, bude spolu s ďalším zvýšením minimálnej mzdy tlačiť infláciu smerom nahor.
        Briti však aj napriek zrýchľovaniu rastu cien potravín v obchodoch vo veľkom nakupujú. Supermarkety zaznamenali v októbri najvyšší počet návštev zákazníkov za štyri roky, navyše, objem tržieb vzrástol o 2,3 % na 11,6 miliardy libier (14,03 miliardy eur). To je najvyšší mesačný objem tržieb od začiatku roka.
        Za rastom počtu nákupov a objemu tržieb bol čiastočne sviatok Halloween. Približne 3,2 milióna Britov kúpilo aspoň jednu tekvicu a výdavky na sladkosti dosiahli 525 miliónov libier. Záujem bol najmä o čokoládu a výrobky z nej. Predaj takýchto produktov sa zvýšil o 13 % a predaj cukríkov 7 %.
        Navyše, britské domácnosti sa už pripravujú aj na vianočné sviatky. Poukázal na to predaj tradičných vianočných koláčov, ktoré si už teraz kúpilo približne 648 000 zákazníkov.

(tasr)
  

Pridaj komentár

Pridaj komentár

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down