Mimovládne organizácie, pôsobiace v poľnohospodárskom sektore, žiadajú zvážiť rozšírenie produktov predávaných z dvora. Podľa Zväzu ekologického poľnohospodárstva Ekotrend a Farmárskeho fóra by sa takto mohli predávať aj "nepotraviny", teda akýkoľvek tovar či služba, ktorú vie usadlosť alebo farma na vidieku priamo poskytnúť.
Ako ďalej informovali organizácie, v rámci podpory predaja z dvora by uvítali aj minimalizáciu byrokracie a vytvorenie príručky, ktorou by sa odstránila akákoľvek subjektivita pri kontrolách a schvaľovaniach jednotlivých prevádzok.
Ďalšou požiadavkou je, aby sa prostriedky, ktoré ostali alebo sa vrátia v programe rozvoja vidieka na roky 2007 - 2013 v rámci opatrení na modernizáciu fariem a pridávania hodnoty do poľnohospodárskych produktov, viazali na projekty, zamerané na investície do spracovateľských, výrobných, predajných a marketingových kapacít priameho predaja z dvora. Určené by pritom mali byť najmä malým farmárom a rodinným farmám s maximálne 10 pracovníkmi.
Ekotrend a Farmárske fórum taktiež navrhujú umiestňovať na farmy, ktoré budú zaregistrované a spĺňajú kritériá, logo predaja z dvora. Ich ambíciou je zároveň, aby bol predaj z dvora definovaný ako priorita pre dlhodobý rozvoj vidieka na Slovensku. Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR by podľa nich malo prebrať zodpovednosť za vytvorenie podmienok, kapacít a finančných prostriedkov pre jeho rozvoj, a to napríklad v priamej podpore organizácií, ktoré predaj z dvora dlhodobo presadzujú.
Vybrané produkty v rámci predaja z dvora boli do konca minulého roka zvýhodňované, keďže sa na ne vzťahovala znížená sadzba dane z pridanej hodnoty (DPH). Pokles z pôvodných 19 % na 6 % sa uplatňoval napríklad na bravčové, hovädzie, ovčie, kozie či králičie mäso. Rovnako platil aj pre predaj surového mlieka či prírodného medu. Novela zákona o dani z pridanej hodnoty, ktorá platí od 1. januára tohto roku, však zníženú sadzbu zrušila.