Slovenskí výrobcovia hydiny už štyri roky intenzívne pôsobia na spotrebiteľov, aby zvýšili ich spotrebiteľský patriotizmus, no výraznú zmenu v tomto smere nepociťujú. Ich podiel na domácom trhu sa dlhodobo pohybuje na 50-percentnej úrovni. Uviedol to Daniel Molnár, riaditeľ Únie hydinárov Slovenska.
„Zákazníci sa stále orientujú predovšetkým podľa ceny, hoci sa už neraz mohli presvedčiť, že nízka cena zväčša znamená nižšiu kvalitu. Slovenskí spracovatelia pritom ponúkajú čerstvé, kvalitné a bezpečné hydinové mäso s vysokou nutričnou hodnotou,“ konštatoval D. Molnár.
O kvalite slovenskej hydiny svedčí podľa neho aj fakt, že sa nespája so žiadnym potravinovým škandálom, na rozdiel od iných krajín EÚ. „Je to vďaka tomu, že naši hydinári sa orientujú na výrobu kvalitných produktov a na zákazníka. Rovnako je to však i zásluha stálej veterinárnej kontroly v chovoch a spracovateľských závodoch. Slovenské kurčatá sú pri svojej ceste od výrobcu k spotrebiteľovi kontrolované až 12-krát,“ pripomenul D. Molnár.
Viac sa dočítate v 6. čísle Roľníckych novín, ktoré vychádza 5. 2.2014