20.08.2014 | 06:08
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Slováci prejavujú patriotizmus, predaj domácich potravín stúpol na 63,5 %

Záujem slovenských spotrebiteľov o domáce potraviny na pultoch obchodov narastá. Za prvý polrok tohto roka tvorili práve slovenské produkty 63,5-% z celkového predaja. Vyplýva to z najnovších údajov ministerstva pôdohospodárstva.

"Slovenský spotrebiteľ prejavil patriotizmus, podporil predaj a tým aj výrobu domácich potravín," skonštatoval na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave šéf agrorezortu Ľubomír Jahnátek. Pre porovnanie, v prvom polroku 2013 predstavoval podiel predaných slovenských potravín 51,8 % a v druhom polroku vlaňajška to bolo 54,5 %.
Ministerstvo vychádza z údajov, ktoré musia nahlasovať obchodníci s ročným obratom vyšším ako 10 miliónov eur. V prvom polroku 2014 tak hodnotilo 50 subjektov, ktoré reprezentujú zhruba 92 % celkového predaja potravín na Slovensku v maloobchode.
Podľa Jahnátka je dôvodom zvýšeného záujmu o domáce potraviny najmä skutočnosť, že slovenský spotrebiteľ dostáva viac informácií o potravinách. Zároveň aj rôzne potravinové škandály spôsobili, že ľudia viac rozmýšľajú nad tým, čo kupujú.
Čo sa týka jednotlivých predajcov, najviac domácich potravín sa v priemere podľa ministerstva pôdohospodárstva predalo v prvom polroku 2014 v obchodoch spoločnosti Globus Zvolen, a to 74,8 %. Na druhom mieste skončila spoločnosť Coop Jednota Slovensko so 71,2-% podielom predaja slovenských potravín. Z ďalších spoločností napríklad Sintra Poprad zaznamenal 61,8-% podiel predaja domácich výrobkov, CBA Slovakia 57,3-%, Kaufland SR 50,1-% a Tesco Stores 49-% podiel.
Naopak, najmenej slovenských potravín sa predalo za prvých šesť mesiacov tohto roka v predajniach Lidl, a to 16,4 %, za ním nasledovala spoločnosť Kon-Rad s 35,4-% podielom domácich potravín a Billa so 46-% podielom.
Ministerstvo zároveň štatisticky sleduje aj predaj domácich potravín pri 22 komoditách. V tomto porovnaní sa v prvom polroku 2014 najlepšie umiestnil predaj domácej hydiny. Celkovo bolo v maloobchodoch predaných 85,8 % domácej hydiny, na druhom mieste sa umiestnil predaj medu s 85,6-% podielom. Z ďalších komodít napríklad cukrovarnícky priemysel zaznamenal 81,6-% podiel predaja domácich výrobkov a liehovarnícky priemysel 80 %.

(tasr)

Pridaj komentár

Pridaj komentár

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down