Francúzsky potravinársky gigant Danone, najväčší výrobca jogurtov na svete, v 3. kvartáli prekvapil analytikov vyššími tržbami, ako očakávali. Vďačí za to oživeniu dopytu po detskej výžive, a to aj na trhu v Ázii. Informovali o tom agentúry Reuters a Bloomberg.
Tržby spoločnosti sa za tri mesiace do konca septembra zvýšili medziročne o 6,9 % na 5,42 miliardy eur, a v medzikvartálnom porovnaní stúpli o 2,3 %. Predaj detskej výživy pritom v sledovanom období vzrástol o 19,2 %. Tento výsledok prekonal odhady analytikov, ktorí očakávali, že sa tržby Danone v 3. štvrťroku zvýšia medziročne o 5,8 % a odbyt detskej výživy stúpne o 15 %.
Danone sa snaží obnoviť svoju pozíciu na trhu v Číne po vlaňajšom stiahnutí dojčenskej výživy pre podozrenie na kontamináciu nebezpečnou baktériou Clostridium botulinum. Jedným z dôvodov výrazného rastu tržieb v Ázii v 3. kvartáli 2014 je teda aj nízky porovnávací základ z minulého roka. Čínsky trh, ktorý sa podieľa zhruba 6 % na obrate Danone, však pri predaji dojčenskej výživy Dumex stále zaostáva za očakávaniami, aj keď dopyt po iných produktoch koncernu je solídny.
Danone generuje viac ako 60 % tržieb z predaja mliečnych výrobkov, ale medziročné tempo rastu tržieb tejto divízie sa v uplynulom kvartáli spomalilo na 0,7 % z 2,4 % v predchádzajúcich troch mesiacoch. Analytici pritom predpovedali, že klesne o niečo menej na 1,1 %. Jedným z dôvodov slabších tržieb tejto divízie je pokles objemu predaja v dôsledku zvýšenia cien mliečnych produktov po zdražení vstupnej suroviny - mlieka. A tiež negatívny vplyv krízy na Ukrajine, ktorá okrem ukrajinského trhu zasiahla aj tržby z Ruska, keďže rubeľ výrazne oslabil, čo znižuje príjmy koncernu z ruskej spoločnosti Unimilk, v ktorej má väčšinový podiel.
Danone zároveň potvrdil svoju predchádzajúcu prognózu a za celý rok očakáva rast tržieb rozmedzí od 4,5 až 5,5 %.
(tasr)