04.03.2015 | 02:03
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Tržby Hamé vlani prekročili hranicu 5,5 miliardy korún

Tržby potravinárskej spoločnosti Hamé so sídlom v Kunoviciach v Českej republike vlani vzrástli hlavne vďaka exportu o 8 % na 5,55 miliardy českých korún (202,16 milióna eur). Obrat spoločnosti sa pritom zvýšil aj v Rusku a o 4 % stúpli jej tržby v ČR, ktorá sa na celkových tržbách podieľa zhruba 50 %. Informoval o tom na svojej internetovej stránke český denník E15.

Z hospodárskych výsledkov Hamé ďalej vyplýva, že na Slovensku sa tržby spoločnosti v minulom roku zvýšili o 12 %, v Maďarsku o 11 %, Rumunsku o 15 % a Rusku o 16 %. Rast však zaznamenali aj ďalšie trhy, napríklad Izrael, Poľsko či Belgicko.
"Minulý rok sa Hamé podarilo výrazne expandovať a citeľne sme tak zlepšili pozíciu našej firmy oproti predchádzajúcemu úspešnému roku 2013," uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Martin Štrupl. Spresnil, že za vlaňajšie výsledky vďačí firma niekoľkým zaujímavým akvizíciám, ktoré sa jej podarilo realizovať. Dodal, že Hamé sa vlani darilo aj v Česku. Štrupl verí, že tento trend bude pokračovať i v súčasnom roku.
Najväčší podiel na tržbách Hamé mali trvanlivé mäsové výrobky, teda paštéty, mäsové konzervy a hotové jedlá. Tento segment vzrástol medziročne o 8 %. Výraznejšie sa zvýšili aj tržby za zeleninové produkty, a to o 9 %. Celkovo Hamé v roku 2014 predalo viac ako 100.000 ton výrobkov.
Hamé má 10 výrobných závodov, sedem v ČR a po jednom v Rusku, Rumunsku a na Slovensku.

(tasr)

Pridaj komentár

Pridaj komentár

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down
Prehľad ochrany osobných údajov

Prehľad ochrany osobných údajov Tento web používa súbory cookie, aby sme vám mohli poskytnúť tú najlepšiu možnú používateľskú skúsenosť. Informácie o súboroch cookie sa ukladajú vo vašom prehliadači a plnia funkcie, ako je rozpoznanie vás, keď sa vrátite na našu webovú stránku, a pomáhajú nášmu tímu pochopiť, ktoré časti webu sú pre vás najzaujímavejšie a najužitočnejšie.