23.03.2015 | 08:03
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Legendárna žuvačka s chlapcom so sombrerom pripomína štyridsiatnikom detstvo

Značka Pedro je pre mnohých dnešných tridsiatnikov a štyridsiatnikov synonymom pre sladké chvíle detstva, veľké bubliny a veselé obrázky. Po niekoľkoročnej odmlke sa žuvačka pred štyrmi rokmi na trh vrátila v retro podobe.

"Mnohým utkvela v pamäti práve tradičná značka žuvačiek Pedro, keďže výber z ďalších druhov bol minimálny a dovozové značky, ktoré valcujú trh v súčasnosti, neboli bežne dostupné," povedala TASR Barbora Krátká, marketingová manažérka firmy Candy Plus, ktorá dnes produkt v Česku vyrába. Ako dodala, pôvod jej názvu nepoznajú.
História tejto ružovej žuvacej gumy v červenom obale, na ktorom je vyobrazený chlapec s typickým sombrerom, siaha do roku 1968, keď sa začala jej výroba v českej obci Velim. Podnik ročne vyrobil aj viac ako 800 ton žuvačiek. Prevažná časť produkcie sa spotrebovala na domácom trhu a len zlomok sa vyvážal do zahraničia.
V roku 1992 podnik sprivatizovala firma Nestlé a v roku 2001 predala ochrannú známku Pedro spoločnosti Candy Plus. Tá pokračovala vo výrobe žuvačiek v tradičnej podobe do roku 2002 a následne značku využívala aj pre ďalšie druhy cukroviniek. "V roku 2011 sme pod značkou Pedro znovu uviedli na trh retro podobu žuvačky," pripomenula Krátká.
Sortiment s logom Pedro, ktorý sa predáva aj na Slovensku, dnes netvorí len notoricky známa ovocná žuvačka s typickou vôňou a priloženou tetovačkou, ale tiež komprimátové cukrovinky. "Žuvačky Pedro sa neustále tešia veľkej obľube u staršej i mladšej generácie spotrebiteľov," zdôraznila Krátká. Podľa výskumu agentúry NMS v Česku v roku 2014 poznalo túto značku až 91 % opýtaných.

(tars)

Pridaj komentár

Pridaj komentár

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down