04.05.2015 | 01:05
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Spotrebitelia na Slovensku sú ochotní priplatiť si za kvalitu z našich regiónov

Podporiť domácu výrobu potravín a tým aj zamestnanosť na Slovensku si dáva za cieľ projekt "Kvalita z našich regiónov". Jeho piaty ročník kladie dôraz na kvalitu výrobkov, keďže jeho headline je "Kvalita je zdravie – kupuj kvalitu z našich regiónov". Spotrebitelia na Slovensku sú ochotní priplatiť si za kvalitu, povedala dnes na tlačovej konferencii v Bratislava iniciátorka projektu Bohumila Tauchmanová z Občianskeho združenia Kvalita z našich regiónov (KZNR)

"Dostávame sa od jednoduchého nákupného správania do vzťahov. Budeme sa snažiť ľuďom povedať, aby svojím nákupným správaním podporili aj ostatných. Komunikácia so spotrebiteľmi bola doteraz úspešná, čoho dôkazom sú aj čísla. Projekt pozná okolo 85 % opýtaných, padol teda na úrodnú pôdu," konštatovala Tauchmanová. Pri meraní podielu domácich a zahraničných výrobkov v nákupných košíkoch sa od roku 2012 zvýšil podiel v prospech domácich z 54 % na 60 % v roku 2014, čiže o 6 %. Spotrebitelia sa pri nákupoch už zaujímajú o krajinu pôvodu, potvrdilo to až 80 % opýtaných.
Na konci roka 2014 prešiel projekt do oblasti služieb. "V HoReCa segmente už môžeme označiť prevádzku, ktorá ponúka slovenské špeciality. Samozrejme musí splniť kritériá, z toho dôvodu máme oprávnenia na udeľovanie známky 'Kvalita z našich regiónov' na výrobkoch, či už potravinárskych alebo nepotravinárskych," doplnila autorka projektu.
Združenie miest a obcí Slovenska (ZMOS) bolo pri zrode projektu. Podľa výkonného podpredsedu Milana Mušku od začiatku, keď sa pred piatimi rokmi spustil, javil ako "potrebný a užitočný". "Takým ušľachtilým dôvodom podpory projektu je, že by sme mali budovať takú našu národnú hrdosť na naše vlastné výrobky, lepšie ich poznať. Na druhej strane sa takto snažiť aj tlačiť slovenských výrobcov k tomu, aby sa predávalo čo najviac najkvalitnejších výrobkov. Kvalita by mala ostať v prvom rade doma a až potom sa aj vyvážala," konštatoval Muška. Pripomenul tiež, že ZMOS podporilo rôzne aktivity v mestách, v obciach, ale aj na školách. Tak sa snaží priblížiť základnú myšlienku, a to podporu slovenskej ekonomiky nákupom slovenských výrobkov.
Projekt je financovaný zo súkromných zdrojov výrobcov, pestovateľov, chovateľov a obchodníkov, z 2 % daní, ale aj z poplatkov za používanie ochrannej známky. Cieľom je zapojiť do podpory aj spotrebiteľov.

(tasr)

Pridaj komentár

Pridaj komentár

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down