Holandská pivovarnícka skupina Heineken, tretí najväčší producent zlatého moku na svete, zaznamenala v 3. kvartáli nárast tržieb aj objemu predaného piva, ktorý prekonal odhady analytikov. Pomohlo jej pritom zvýšenie predaja v Severnej aj Južnej Amerike, a tiež veľmi teplé leto v Európe. Informovali o tom agentúry Reuters, AP a Bloomberg.
Takzvané organické tržby holandskej skupiny, očistené od kurzových vplyvov a akvizícií, za tri mesiace do konca septembra vzrástli o 7,5 % na 5,51 miliardy eur. Analytici očakávali, že dosiahnu 5,31 miliardy eur.
Heineken profituje zo stabilného zotavovania európskeho trhu a z rastu predaja aj marží na rozvíjajúcich sa trhoch, ako sú Vietnam, Brazília alebo Mexiko. Ale jeho výsledky zatienila správa o plánovanej fúzii dvoch najväčších svetových pivovarov AB InBev a SABMiller.
Z hospodárskych výsledkov spoločnosti ďalej vyplýva, že v Európe predal v 3. kvartáli o 7 % viac piva ako vlani v rovnakom období, a to najmä vďaka mimoriadne horúcemu letu.
Celkovo zaznamenal Heineken v 3. kvartáli nárast objemu predaného piva medziročne o 5,4 % a vysoko tak prekonal dohady analytikov, ktorí mu predpovedali zvýšenie objemu predaja o 2,6 %.
Za prvých deväť mesiacov tohto roka stúpol čistý zisk Heinekenu na 1,8 miliardy eur z 1,1 miliardy eur v rovnakom období 2014.
(tasr)