S príchodom osláv Silvestra sa v Česku schyľuje k súboju šumivých vín. Doteraz neotrasiteľnú pozíciu českej jednotky na trhu Bohemia Sekt chce totiž nahlodať ďalší sektový gigant z bývalého východného bloku. Je ním východonemecká značka Rotkäppchen. Informoval o tom server iDNES.cz.
Sekty Rotkäppchen (Červená čiapočka) dodáva na český trh od októbra český distribútor alkoholických nápojov United Brands. Ponúkajú ich vo väčšine veľkých reťazcov. Načasovanie príchodu na trh pred koncom roka je podľa Petra Claussena, šéfa firemnej komunikácie spoločnosti Rotkäppchen-Mumm Sektkellereien, náhoda. Najväčšiemu nemeckému výrobcovi sektov sa však hodí.
"Je to šťastná náhoda, že v najdôležitejšom období roka sme už v ponuke," uviedol pre MF DNES Claussen. Práve v období Vianoc a následných osláv príchodu nového roka sa v Česku vypije až tretina ročnej spotreby šumivých vín.
Značka Rotkäppchen vznikla vo Freyburgu neďaleko Lipska už v roku 1894. Po znárodnení výroby a vzniku NDR sa závod stal jediným producentom sektov vo východnom Nemecku. Na rozdiel od iných tamojších podnikov však značka prežila pád Berlínskeho múru a úspešne sa rozšírila aj na západ krajiny. Rotkäppchen-Mumm Sektkellereien navyše začal požierať aj výrobcov alkoholu zo západných krajín a výrobné portfólio rozšíril o tiché vína aj vysokopercentné nápoje.
Rotkäppchen ovláda podľa vlastných údajov 52,9 % z celkového nemeckého trhu šumivých vín. Vo východných krajinách prakticky nemá konkurenciu.
Na českom trhu zasa so 66 % dominuje Bohemia Sekt. Koľko z toho chce Rotkäppchen odhryznúť, nechcel Claussen odhadovať. Cieľ nemeckej firmy, ktorá minulý rok vyrobila vyše 246 miliónov fliaš, takmer 10-krát viac než Bohemia Sekt, je však podľa neho jasný: stať sa v budúcnosti na českom trhu sektov významným hráčom.
(tasr)