Poľnohospodárske poradenské centrum pri Štátnej univerzite v Louisiane (USA) vytvorilo internetový portál, ktorého cieľom je spojiť predávajúcich a kupujúcich tak, aby bola podporená lokálna výroba aj spotreba potravín.
Skracovanie cesty poľnohospodárskych a potravinárskych produktov ku spotrebiteľom, ktorí majú vysoký záujem o miestne produkty nie je témou len v Európe a takisto nie je len krátkodobým módnym výstrelkom. Aj v takej krajine, ako sú Spojené štáty americké sa zaoberajú myšlienkou, ako skrátiť cestu od farmára a výrobcu potravín k spotrebiteľovi tak, aby viac farmárov predávalo svoje produkty v miestnych komunitách. Efekt takéhoto predaja nie je len na strane spotrebiteľa, ktorý dostane kvalitné, lokálne vypestované, alebo vyrobené potraviny, ekonomické prínosy sa prejavujú na strane farmárov, výrobcov potravín, aj v miestnej komunite.
Spotrebitelia hľadajú kvalitu
„Spotrebitelia v USA hľadajú podobné charakteristiky produktov, ako aj spotrebitelia v EÚ, Ázii a iných častiach sveta. Hľadajú potraviny, ktoré sú zdravé, podporujú miestnych farmárov, miestnu ekonomiku a komunitu, chcú potraviny, ktorých výroba nepoškodzuje životné prostredie a ktoré vytvárajú environmentálne a ekonomické prínosy miestnym producentom a miestnej komunite. Tiež majú obavy z potravín, o ktorých nevedia, ako sa vyrábajú a či boli pri ich výrobe dodržané správne postupy. Kombinácia týchto požiadaviek a obáv zapadá do konceptu miestnych potravín,“ hovorí John Westra z poľnohospodárskeho poradenského centra Štátnej univerzity v Louisiane.
Viac sa dočítate v Roľníckych novinách č. 22