Najväčšia pivovarnícka spoločnosť na svete Anheuser-Busch InBev (AB InBev) vo štvrtok oznámila pokles zisku za 3. štvrťrok 2021 o viac ako tretinu, keďže jej vstupné náklady sa zvýšili a rast predaja sa spomalil.
BRATISLAVA. Čistý zisk pivovarníckeho gigantu, ktorému patria značky ako napríklad Budweiser, Corona či Stella Artois, za tri mesiace do konca septembra klesol tesne nad hranicu 1 miliardy USD (860,81 milióna eur) z 1,58 miliardy USD v rovnakom období minulého roka.
Tržby v 3. štvrťroku vzrástli o 7,9 % na 14,3 miliardy USD, ale tempo ich rastu sa spomalilo z 27 % v predchádzajúcom 2. štvrťroku.
Prevádzkový zisk skupiny stúpol o 3 % na 5,2 miliardy USD, pričom jeho rast brzdili zvýšené náklady v rámci dodávateľských reťazcov, uviedol pivovar vo vyhlásení.
Napriek tomu AB InBev zvýšil svoj výhľad na tento rok a teraz očakáva nárast prevádzkového zisku o 10 - 12 % vďaka vyššiemu objemu predaja a vyšším cenám pre zákazníkov.
/tasr/