Predstavitelia spoločnosti BILLA - aj za účasti partnerov, ktorými sú Slovenský zväz pekárov, cukrárov a cestovinárov a Nadácia Pontis - pred pár dňami v Bratislave predstavili novinárom projekt Chlebodarca.
BRATISLAVA. Počas pilotného prvého ročníka tohto projektu budú prostredníctvom predaja chleba podporovať rodiny v núdzi a dajú im tak šancu na lepší život. Z každého predaného chleba dostanú rodiny jeden cent, pričom za mesiac sa suma môže vyšplhať až na niekoľko tisíc eur.
Chlieb je symbolom domova, hojnosti, dobra, sýtosti a pocitu bezpečia. Presne tieto pocity, bohužiaľ, mnohým obyvateľom Slovenska nie sú dopriate - či už to bolo spôsobené nejakou tragédiou, nešťastnou zhodou náhod alebo smutných okolností. Projekt Chlebodarca rozdáva istotu; stará sa o to, aby obdarovaný mal čo jesť, aby mal prácu, zázemie.
„Na Slovensku pôsobíme už 25 rokov, a to nás zaväzuje, aby sme sa angažovali v projektoch prospešných pre celú spoločnosť. Myšlienkou prepojenia spoločenskej zodpovednosti s našimi zákazníkmi prostredníctvom potravín, ktoré sú s našou spoločnosťou primárne spájané, sme sa zaoberali už dlho. Keďže chlieb je mnohovravným symbolom, a viac ako 75 percent obyvateľov Slovenska ho nakupuje denne či viackrát týždenne, zdal sa nám práve chlieb pre náš projekt ideálny,“ konštatoval Ing. Tomáš Staňo, predseda Predstavenstva o. z. BILLA ľuďom a finančný riaditeľ spoločnosti BILLA.
Do projektu sa môže zapojiť každý. Stačí si v sieti supermarketov zakúpiť akýkoľvek chlieb, a jeden cent z neho na konci mesiaca poputuje vybranej rodine. Finálna suma, ktorú jednotlivé rodiny mesačne dostanú, sa môže pohybovať v tisíckach eur. Pre zákazníkov sa tým nič nezmení; chlieb nebude drahší, bude stáť rovnako. BILLA tieto financie venuje zo zisku z predaja.
Projekt víta aj Slovenský zväz pekárov, cukrárov a cestovinárov, ktorého členovia sa rozhodli prispievať rodinám balíčkami pekárenských produktov, ale môžu im ponúknuť aj možnosť zamestnať sa.
(Viac sa dočítate v týždenníku Roľnícke noviny)