31.01.2024 | 07:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Cukrovinkársky koncern Mondeléz zvýšil zisk vo 4. kvartáli o takmer dve tretiny

        Chicago 31. januára (TASR) - Cukrovinkársky koncern Mondeléz International oznámil za 4. kvartál minulého roka rast tržieb takmer o dve tretiny, veľkou mierou však výsledky podporilo zvýšenie cien. Objem predaja v dôsledku toho klesol a spoločnosť očakáva, že tento trend bude pokračovať aj v nasledujúcich mesiacoch. TASR o tom informuje na základe správ agentúry Reuters a portálu Nasdaq.


        Vo 4. kvartáli zaznamenal Mondeléz International, do portfólia ktorého patria značky ako Milka, Oreo, TUC, Côte d'Or, Toblerone či 7Days, zisk na úrovni 950 miliónov USD (875,90 milióna eur). Oproti rovnakému obdobiu minulého roka to znamená rast o 63 %. Bez započítania jednorazových položiek dosiahla spoločnosť zisk 1,15 miliardy USD a na akciu 84 centov.
        Tržby sa zvýšili o 7,1 % na 9,31 miliardy USD. Dopomohli k tomu vyššie ceny výrobkov, čo sa však odrazilo na miernom poklese objemu predaja. Firma v tejto súvislosti dodala, že aj v tomto období eviduje slabší dopyt zákazníkov.
        Podobne ako americká kaviarenská sieť Starbucks, aj Mondeléz upozornil na vplyv vojny medzi Izraelom a palestínskym hnutím Hamas na jeho biznis. Firma uviedla, že napätie na Blízkom východe rastie, čo sa odráža na predaji západných značiek a niektoré z nich kontroluje aj Mondeléz.
        Na tento rok spoločnosť prognózuje rast tržieb na organickej báze o 3 % až 5 %. V prípade upraveného zisku na akciu firma predpokladá, že jeho rast sa bude pohybovať na hornej úrovni jednocifernej stupnice.

Pridaj komentár

Pridaj komentár

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down