06.02.2019 | 04:02
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Dánsky pivovarnícky koncern Carlsberg sa vlani vrátil k rastu tržieb

Dánska pivovarnícka spoločnosť Carlsberg oznámila za minulý rok rast tržieb, prvý za tri roky. Výsledky potiahla najmä Čína, ale aj dlhé leto v severnej Európe a Rusku. Zvýšil sa aj dopyt po prémiových a nealkoholických pivách.

KODAŇ. Tretí najväčší producent piva na svete po firmách Anheuser-Busch InBev a Heineken spustil v roku 2015 rozsiahly reštrukturalizačný program. Ten mal spoločnosti pomôcť vyriešiť dovtedy dlhodobo slabé výsledky na kľúčovom ruskom trhu.
K obratu došlo minulý rok, keď firma opäť zaznamenala rast tržieb. Ruský trh je ale výzvou aj naďalej. Aj keď tento trh minulý rok vzrástol, prvýkrát od roku 2007, k čomu dopomohlo horúce leto a majstrovstvá sveta vo futbale, podiel Carlsbergu na ňom v poslednom kvartáli klesol. Dôvodom bolo zvýšenie cien. Ruský trh sa pritom na tržbách dánskej firmy podieľa zhruba pätinou. Na druhej strane, spoločnosti sa darilo v Číne, kde zaznamenala vyšší predaj svojich prémiových pív.
Celkovo sa čisté tržby dánskej firmy zvýšili vlani o 3 % na 62,50 miliardy dánskych korún (8,37 miliardy eur). Organický rast tržieb predstavoval 6,5 %.
Upravený čistý zisk dosiahol 5,36 miliardy DKK, čo oproti predchádzajúcemu roku predstavuje rast o 9 %. Prevádzkový zisk sa zvýšil o 5,1 % na 9,33 miliardy DKK.
V tomto roku počíta spoločnosť s percentuálnym rastom prevádzkového zisku len na strednej úrovni jednocifernej stupnice. Zároveň uviedla, že spustí program spätného odkúpenia akcií v hodnote 4,5 miliardy DKK.

/tasr/

Pridaj komentár

Pridaj komentár

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down