Spoločnosť Deutz-Fahr predstavuje nové traktory radu 5, ktoré sa vyznačujú predovšetkým novými motormi, spĺňajúcimi emisné normy Stage V. Nemecký výrobca opäť potvrdzuje, že aj on dokáže ponúknuť kompaktné, všestranné a zároveň výkonné traktory. Nový rad traktorov získal úžasnú pohyblivosť vďaka veľkorysému uhlu otáčania a mnohým ďalším inovatívnym riešenia, ako PowerShuttle s nastaviteľnou odozvou, systém SDD, Stop & Go a Powershift s automatickou funkciou (APS).
Nový rad traktorov Deutz-Fahr zahŕňa päť modelov, ktoré pokrývajú výkonovú kategóriu 95 – 126 konských síl. Výrobca ponúka týchto päť modelov s troma rozdielnymi typmi prevodoviek, a po vzore konkurencie sa teda snaží ponúknuť zákazníkom čo možno najväčšiu slobodu pri výbere špecifikácií. Hydraulická spiatočka s funkciami PowerShuttle a Stop & Go, ako aj široká škála voliteľných doplnkov by mali zabezpečiť veľkú flexibilitu.
Nový, lepší motor
Okrem toho, že nové motory FARMotion spĺňajú emisné normy Stage V sú ešte aj prekvapivo kompaktné. Vďaka tomu dostala kapota stroja mierne zošikmený tvar, čo má za následok zvýšenú viditeľnosť zo sedadla obsluhy stroja a dokonca aj zväčšený uhol otáčania kolies. Nový rad traktorov DEUTZ-FAHR 5 je možné vybaviť dvoma variantmi motorov. Výrobca ponúka na výber trojvalcový FARMotion 35, alebo štvorvalcový FARMotion 45 - prvý pre väčšiu manévrovateľnosť a obratnosť, druhý pre náročnejšie aplikácie. Systém vstrekovania paliva Common Rail je schopný vstrekovať palivo pod tlakom až do 2 000 bar a je riadený plne elektronicky. Vďaka nemu motor dosahuje vylepšených parametrov spaľovania vďaka účinnejšej atomizácie paliva, ako aj významné zníženie spotreby paliva, hluku a emisií. Vysoké vstrekovacie tlaky tiež umožňujú motoru rýchlejšie reagovať na náhle a významné zmeny zaťaženia. Špeciálna elektronická riadiaca jednotka optimalizuje dodávku paliva v reálnom čase, a reaguje tak na otáčky a zaťaženie motora. Riadiaca jednotka tiež zahŕňa funkciu riadenia rýchlosti, ktorá umožňuje operátorovi nastaviť a vyvolať minimálne a maximálne otáčky motora pre konkrétne úlohy, alebo udržiavať konštantné otáčky motora. Zlepšený výkon týchto motorov s vylepšenými krivkami krútiaceho momentu a výkonu, zabezpečuje rýchlejšie reakcie na zmeny v zaťažení a poskytujú dostatočný výkon aj pri nižších otáčkach motora. Vlajková loď radu, ktorým je model 5125 môže dosiahnuť maximálny výkon 126 konských síl (94 kW) a pôsobivý krútiaci moment 517 Nm.
Prevodovka so 60 stupňami
Všetky varianty prevodovky nového radu traktorov DEUTZ-FAHR 5 sú založené na 5-stupňovej prevodovke, ktorú je možné podľa potrieb poľnohospodára ďalej konfigurovať. Výrobca ponúka na výber viacero možností, ako napríklad synchronizovanú mechanickú reverzačnú prevodovku, alebo hydraulickú PowerShuttle prevodovku, pričom zákazník dostane na výber z dvoch, alebo troch stupňov Powershift. Obe tieto verzie ponúkajú štandardnú maximálnu rýchlosť 40 km / h pri znížených otáčkach motora. Ďalšou výhodou je ponuka plazivých a superplazivých rýchlostí, ktoré podľa výrobcu nielenže zdvojnásobia počet dostupných rýchlostí vpred a vzad (dokopy 60), ale dokonca umožňujú traktoru pracovať pri rýchlosti iba 300 metrov za hodinu s motorom na maximálnej hodnote menovitých otáčok. HML prevodovky sú teraz k dispozícii s Automatickou Powershift (APS) funkciou, ktorá sa stará o výber ideálneho prevodového stupňa podľa zaťaženia motora. Medzi ďalšie dôležité funkcie PowerShuttle patrí renomovaná funkcia Stop & Go.
Vývodový hriadeľ so štyrmi rýchlosťami (540 / 540E / 1000 / 1000E) je ovládaný lamelovou spojkou v olejovom kúpeli s elektrohydraulickým ovládaním. K dispozícii sú aj externé ovládače vývodového hriadeľa namontované na zadných blatníkoch. Na želanie je možné traktor vybaviť i predným vývodovým hriadeľom s 1 000 ot./min.
Viac sa dočítate v týždenníku Roľnícke noviny.