DLG: Strieborné medaily za inovácie I.

Strieborné medaily Agritechnica Innovation, ktoré boli oznámené počas uplynulého týždňa na tlačovej konferencii spoločnosti DLG sa udeľujú za inováciu existujúceho produktu, ktorá prináša výrazné zlepšenie funkčnosti a procesu. Produkty nespĺňajú v plnej miere kritériá na udelenie zlatej medaily a preto je im udelená medaila strieborná. 

Kľúčové kritériá zahŕňajú:

• Relevantnosť na úrovni poľnohospodárskeho podniku

• Zníženie pracovnej záťaže a zvýšenie kvality práce

• Zvýšená spoľahlivosť

• Pozitívny vplyv na environmentálnu udržateľnosť a energetickú účinnosť

DEUTZ-FAHR TAGS – systém asistovaného riadenia traktora

Kamerové systémy, ktoré sa stále viac rozširujú na poľnohospodárskom trhu, slúžia predovšetkým na pokrytie mŕtvych uhlov, ktoré nie sú viditeľné z miesta obsluhy, alebo na poskytovanie podpory pri prejazde cez cesty. K dispozícii sú počiatočné základné riešenia na detekciu prekážok, ale na rozdiel od automobilového sektora stále chýbajú integrované systémy, ktoré umožňujú dodatočné funkcie vyžadujúce zasahovanie do riadiaceho systému stroja. DEUTZ-FAHR je prvým výrobcom, ktorý zavádza „pokročilé asistenčné systémy pre vodičov“ (ADAS) pre traktory. Tieto asistenčné systémy pre vodičov s názvom „DEUTZ-FAHR TAGS – Tractor Assisted Guidance System“ (asistenčný navigačný systém pre traktory) budú po prvýkrát inštalované v novom modelovom rade v hornej strednej triede 6 valcových traktorov, ktorá bude predstavená na veľtrhu Agritechnica 2025. Štandardný balík obsahuje funkcie „asistent udržiavania jazdného pruhu“, „asistent zatáčania“ a „rozpoznávanie objektov/osôb“, ktoré sú známe z osobných a nákladných automobilov. S dodatočným balíkom „Advanced“ môžu byť rozšírené o adaptívny tempomat s varovaním pred kolíziou a rozpoznávaním dopravných značiek.

Asistenčné funkcie by mali zohľadňovať špecifické vlastnosti traktorov. Medzi ne patrí prítomnosť predných a zadne agregovaných strojov na samotnom traktore, jazda po vedľajších cestách bez značenia alebo jazda tesne za silážnymi rezačkami pri zbere kukurice. Funkcie ADAS sú založené na úplne novej elektronickej architektúre, ako aj na rôznych senzorových a kamerových systémoch. Koncepciou DEUTZ-FAHR TAGS – Tractor Assisted Guidance System prispieva DEUTZ-FAHR k bezpečnosti pri jazde po cestách a manévrovaní na farme. Zároveň sa vytvárajú rôzne predpoklady pre autonómne funkcie v budúcnosti.

Claas - Prediktívny, plne adaptívny systém riadenia pohonu pre plynulé prevodovky

Systémy riadenia motora/prevodovky umožňujú prevádzku traktorov v rozsahoch, ktoré ponúkajú priaznivú spotrebu a zabezpečujú pohodlnú jazdu. Doteraz používané systémy boli zvyčajne založené na preddefinovaných kombináciách otáčok motora a prevodového pomeru, čo môže viesť k poklesu rýchlosti alebo prevádzke v nepriaznivých rozsahoch pri výrazne kolísavých podmienkach zaťaženia.

Spoločnosť CLAAS preto predstavuje nový „adaptívny systém riadenia hnacieho ústrojenstva“ pre svoje nové veľké traktory Axion. Je založený na mapách efektívnosti výkonu motora, prevodovky a hydraulického systému, ako aj na algoritme, ktorý je schopný učiť sa. V rámci podfunkcie „Auto Load Anticipation“ systém zaznamenáva požiadavky na výkon a skoky zaťaženia počas prvej jazdy na pole a späť, napr. počas obrábania pôdy pri spúšťaní náradia. Počas nasledujúcich jázd traktor potom automaticky upravuje otáčky motora a prevodové pomery predtým, ako dôjde k týmto skokom zaťaženia. To umožňuje predísť známemu „duseniu“. Ďalšie podfunkcie zahŕňajú „Fuel Optimised Load Control“ (optimalizované riadenie zaťaženia palivom) a „Auto Droop“ (automatické zníženie výkonu). Prvá z nich zabezpečuje, že motor vždy pracuje podľa charakteristickej krivky s najnižšou špecifickou spotrebou v rozsahu čiastočného zaťaženia. Naopak, funkcia „Auto Droop“ je zameraná na plné zaťaženie a zabezpečuje, aby sa na výstup prevodovky vždy dodával maximálny možný výkon pri menovitých otáčkach. Na základe charakteristík čerpadla a ventilu umožňuje podfunkcia „Hydraulic Flow Adaption“ (hydraulická adaptácia prietoku) traktoru rozpoznať, či je aktuálny objem dodávaného oleja dostatočný na uspokojenie potrieb náradia. Systém dopĺňa funkcia „Engine Boost Management“, ktorá nepretržite analyzuje výkon, ktorý skutočne prúdi z motora na hriadeľ PTO a výstup prevodovky.

V prípade potreby sa výkon motora upraví tak, aby neboli prekročené prípustné limity krútiaceho momentu v žiadnom bode hnacieho ústrojenstva – nepretržite a bez pevných stupňov zvýšenia výkonu. Vďaka interakcii všetkých podfunkcií umožňuje prediktívny, adaptívny systém riadenia hnacieho ústrojenstva pre plynule meniteľné prevodovky traktorov CLAAS dosiahnuť dobrú rovnováhu medzi minimálnou spotrebou paliva, maximálnym výkonom a optimálnymi jazdnými vlastnosťami a predstavuje inovatívny vývoj známych konceptov.

Koncepcia GRIMME Go-Clean: jednoduché a bezpečné čistenie rotačných kypričov

Viac sa dočítate v týždenníku Roľnícke noviny.

Pridaj komentár

Pridaj komentár

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down
Prehľad ochrany osobných údajov

Prehľad ochrany osobných údajov Tento web používa súbory cookie, aby sme vám mohli poskytnúť tú najlepšiu možnú používateľskú skúsenosť. Informácie o súboroch cookie sa ukladajú vo vašom prehliadači a plnia funkcie, ako je rozpoznanie vás, keď sa vrátite na našu webovú stránku, a pomáhajú nášmu tímu pochopiť, ktoré časti webu sú pre vás najzaujímavejšie a najužitočnejšie.