V minulom roku predali členské podniky Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO) vo svojich prevádzkach potraviny, pochádzajúce zo Slovenska, za viac ako 1,5 miliardy eur.
BRATISLAVA. Na tlačovej besede v Bratislave to v minulom týždni uviedli zástupcovia tejto organizácie, ktorá na Slovensku združuje sedem veľkých obchodných reťazcov a v súčasnosti prevádzkuje 726 maloobchodných a 6 veľkoobchodných prevádzok.
Združenie si SAMO si dalo urobiť v agentúre GfK prieskum, z výsledkov ktorého vyplynulo, že pre slovenských spotrebiteľov je pri nákupe potravín, drogérie a kozmetiky najdôležitejšia kvalita. Takto v prieskume odpovedalo 47 percent respondentov. Pre 26 percent oslovených zákazníkov je na prvom mieste cena, a len 10 percent ako na prvé kritérium hľadí na krajinu pôvodu. Z výsledkov toho istého prieskumu je potom zrejmé, slovenskí spotrebitelia uprednostňujú potraviny slovenského pôvodu predovšetkým v segmente čerstvých potravín.
„Sortiment slovenských výrobkov na pultoch obchodných spoločností, združených v SAMO, sa neustále rozširuje. Obchodné reťazce vyvíjajú rôzne programy, aby mohli aj malí a strední domáci výrobcovia jednoduchšie dodávať tovar na pulty veľkých obchodných sietí. Dnes už preto mnohí lokálni výrobcovia medu, mliečnych výrobkov, pečiva, parených buchiet či čerstvých štiav, ktorí sú schopní naplniť dopyt len v obmedzenom množstve obchodov, dodávajú svoje produkty do prevádzok vo svojom najbližšom okolí. Reťazce tak odpovedajú na záujem spotrebiteľov o čerstvé a kvalitné potraviny z domáceho prostredia,“ konštatovala Katarína Fašiangová, predsedníčka SAMO.
Najväčšie zastúpenie slovenských potravín na pultoch veľkých obchodných reťazcov majú výrobky z cukrovarníckeho, hydinárskeho, mliekarenského, pivovarníckeho a vinárskeho priemyslu, ale aj med, lahôdky ako aj chladené a balené hotové jedlá.
(Viac sa dočítate v týždenníku Roľnícke noviny)