Slovenskí výrobcovia potravín nedokážu vyviezť svoje výrobky do Rakúska, a to ani za porovnateľnú cenu či s prémiovou kvalitou.
BRATISLAVA. "Asi naším najlepším odbytiskom je Česká republika, čo je dané blízkosťou, či už historickou, ale aj spoločenskou a medziľudskou," uviedol prezident Potravinárskej komory Slovenska (PKS) Daniel Poturnay na 17. ročníku konferencie o obchode a marketingu Slovak Retail Summit 2013, organizovanej nedávno Zväzom obchodu a cestovného ruchu (ZOCR) SR v Bratislave. Slovenská republika sa podľa neho nachádza v malom priestore, s 5 miliónmi obyvateľov a s takou polohou, že jej obyvatelia z 50 percent jej územia sú schopní do vzdialenosti 50 kilometrov ísť si nakúpiť do zahraničia.
"Máme teda obmedzené exportné možnosti, a preto je otázka podielu slovenských výrobkov na pultoch obchodov v SR pre slovenských potravinárov kardinálna. Pre nás je to existenčná otázka," zdôraznil. "Aj preto kladieme dôraz na zvyšovanie podielu slovenských potravín v obchodoch v SR priamo na pulte, nie v tržbách obchodu. Nie je to teda o rozhodnutí zákazníka, či si kúpi slovenský alebo zahraničný výrobok. Je to najmä o rozhodnutí obchodníka, aký podiel na svojom pulte vyčlení slovenským potravinám. Každý obchodník má totiž svoju politiku výberu potravín," dodal D. Poturnay.
Potravinárska komora Slovenska je záujmovým združením právnických osôb, založeným potravinárskymi firmami, pôsobiacimi na Slovensku s cieľom spolupracovať pri obhajovaní spoločných záujmov potravinárskeho priemyslu na úrovni štátnych a mimovládnych inštitúcií.
(tasr)