Fendt predstavil nový model 600 Vario

Výkonnostná trieda 150 – 200 k je jednou z najväčších v Európe so strojmi používanými v poľnohospodárstve pri spracovaní pôdy, na trávnatých plochách, v doprave a v spojení s čelnými nakladačmi. S úplne novým modelovým radom Fendt 600 Vario predstavil nemecký výrobca na veľtrhu Agritechnica po prvýkrát v tejto výkonnostnej triede kompaktný 4-valcový traktor s vysokým výkonom a užitočným zaťažením s nízkym pomerom výkonu a hmotnosti a centrálnym systémom hustenia pneumatík už z výrobného závodu.

So štyrmi modelmi (Fendt 614 Vario, 616 Vario, 618 Vario a Fendt 620 Vario) pokrýva nový rad výkonový rozsah od 149 do 209 k (110 – 154 kW) podľa ECE R120. Po prvýkrát je pre všetky modely radu 600 k dispozícii koncepcia dodatočného výkonu Fendt DynamicPerformance (DP). DP poskytuje až 15 koní dodatočného výkonu v každom modeli presne vtedy, keď je to potrebné. Napríklad top model Fendt 620 Vario dosahuje vďaka DP maximálny výkon až 224 koní. Koncepcia extra výkonu nie je viazaná na rýchlosť jazdy alebo špeciálne prevádzkové úlohy. Funguje čisto dynamicky – aj pri stacionárnych prácach s vývodovým hriadeľom alebo v závislosti od prevádzkových podmienok pri obrábaní pôdy.

Vývoj Fendt 600 Vario bol zameraný na vytvorenie flexibilného, manévrovateľného a výkonného traktora. Fendt 600 Vario sa vyznačuje nízkym pomerom výkonu a hmotnosti, priekopníckymi manévrovacími schopnosťami, ako aj vysokým užitočným zaťažením a koncepciou pohonu, ktorá po prvý raz bezproblémovo spája stálu trakciu, ochranu pôdy a nízke opotrebenie. Okrem toho je k dispozícii voliteľný 60-palcový rozchod.

Kompletne, novo vyvinutý 4-valcový 5-litrový motor AGCO Power CORE50 vstupuje na trh so sériou Fendt 600 Vario. Dodatočná úprava výfukových plynov prebieha cez dieselový oxidačný katalyzátor (DOC), filter pevných častíc (DPF) a selektívnu katalytickú redukciu (SCR) bez recirkulácie výfukových plynov. To zaručuje, že spĺňa všetky požadované emisné normy na celom svete. V Európe ide o emisnú normu Stage V. Motor CORE50 je pripravený aj na alternatívne palivá, ako je HVO, aby v budúcnosti pracoval s nižšími emisiami CO2. V motore sú zabudované aj bezúdržbové hydraulické zdvihátka. Prvú výmenu motorového oleja je potrebné vykonať po 500 hodinách, takže počiatočný interval 50 hodín bol vynechaný. 

Fendt VarioDrive odkazuje na úplne novú generáciu technológie bezstupňového prevodu. Základom je jednostupňové hnacie ústrojenstvo s nezávislým riadením prednej a zadnej nápravy. Prevodovka nepretržite meria preklz na všetkých štyroch kolesách a citlivo reguluje výkon. Fendt VarioDrive po prvýkrát spája štyri kľúčové funkcie maximálnej ťahovej sily, súčasnú ochranu pôdy s minimálnym opotrebovaním a prelomovú manévrovateľnosť. Dynamické ovládanie zabraňuje preklzu kolies s maximálnou trakciou bez ohľadu na povrch. Hnacie ústrojenstvo eliminuje potrebu manuálneho prepínania pri zmene medzi prevádzkou na poli a na ceste. Týmto spôsobom VarioDrive automaticky kombinuje maximálnu ťahovú silu, vysokú ochranu pôdy na akomkoľvek povrchu, straty výkonu alebo opotrebovania pneumatík.

Inovatívny nízkorýchlostný koncept Fendt iD je k dispozícii po prvýkrát v tejto kompaktnej výkonnostnej triede. Všetky komponenty, ako je motor, prevodovka, hydraulika a chladiaci systém, boli navrhnuté podľa princípu „vysoký krútiaci moment – ​​nízke otáčky motora“.

Viac sa dočítate v týždenníku Roľnícke noviny.

Pridaj komentár

Pridaj komentár

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down